Försöker hitta hur man gör en loop i DOS batch fil men hittar antingen för konstiga eller krångliga Första frågan: Är du säker på att det måste vara en batchfil? Vbscript duger inte? hmm nja jo kanske, har inte tänkt på det. Johan, jag fick Loopen är inte så svår i en bat-fil, men variablen som skall ökas är värre..Hmm Fick det att fungerar med for /l %%i IN (3,1,28) DO @echo %%i Riktigt skumt, nu sitter jag på XP och min variant med ett % fungerar här också, men inte din med dubbla... Vilket OS kör du? Jag skulle tippa på att han kör i en bat-fil (kommandofil om man så vill), för då ska man använda dubbla procent-tecken istället för ett =) jag kör windows 7 men har kört samma med windows XP Tja det skulle nog fungera men varför byta ett vinnande koncept :) Inte så många tror jag, var bara en vild chansning. I vilket fall som helst, om det nu finns ett problem mellan två windows, istället för att krångla fram en lösning så finns ju trots allt vbscript.. :)Skapa en Loop i DOS batch fil
Vill ju bara ha en som loopar mellan 3-28 så det blir ny siffra på varje rad
3
4
5
6
7
osv...
/Vet faktist inte vilken forum denna fråga ska liggaSv: Skapa en Loop i DOS batch fil
Sv:Skapa en Loop i DOS batch fil
Kommer ju köra i windows men det är ett dos program (Är till Mencoder)
Tänkte bara mest att DOS kanske är lika lätt liksom :)Sv:Skapa en Loop i DOS batch fil
i was unexpected at this time.
/Update
Tackar tackar
Det skulle vara två %% för variablen i
:)Sv: Skapa en Loop i DOS batch fil
Sv: Skapa en Loop i DOS batch fil
/JohanSv:Skapa en Loop i DOS batch fil
Jag skapar en batfil och sedan dubbelklicka för att köra den.Sv:Skapa en Loop i DOS batch fil
Eller finns det fördelar .cmd har som .bat inte har???Sv: Skapa en Loop i DOS batch fil