Någon annan som stör sig på såna? Man skriver på ett forum eller var som helst och gör en ";)" och det kommer ut som nån magsjuk utomjording. Jag stör mig också, numera ser jag det som feature när programvaror inte är nedlusade med smileys :) mmm eller de som lägger in smajlisar som del av ord. Hur blir en hund som dricker vatten och ett r på slutet. Fast man får träna sin fantasi i att gissa vad människan menade. <b>> Har stängt av det i MSN eftersom jag ofta skriver kod där.</b> Javisst, han måste också stänga av det. Men så vitt jag vet har ingen saknat smilisarna. <b>Jo, Sven :-)</b> Per, din dumma fan, innan du börjar gnälla, så läs trådstarten: Fast Per talade ju om att ingen skulle sakna smileysarna om man stängde av dom i MSN, så då är det ju lättast att tolka Pelles svar som att Sven använder MSN. <b>Per, din dumma fan, innan du börjar gnälla, så läs trådstarten</b> >Vore det inte bättre om du och Pelle läste de närmast föregående inläggen så att ni förstod vad jag svarade på? <b>Pelles svar var en hänvisning till att Sven ofta efterfrågar smileys i denna forumdel (och andra).</b> Jaaaaaaaaa tycker att sådan här community får krydda i språket och växer i intresse Min poäng var dock inte att man inte ska använda smileys utan att dom ibland kommer ut som någonting annat än väntat och alltså inte reflekterar det intrycket man ville ge. mmmmmm............. förstår hur du tänker. MEN ! Jonas. ! Läste ditt inlägg noga. EX. Jag skriver till Cou.... :-o <b>Om man lägger till en smileyfunktion tycker jag inte man ska skriva om :) :-) ;) :o osv utan låta dom vara som dom är.</b> MSN är nog värst där. Nästan vad man än försöker skriva inom parantes så blir det en smiley istället. <b>MSN är nog värst där. Nästan vad man än försöker skriva inom parantes så blir det en smiley istället. <b>Jag vet inte hur många gånger som jag har skrivit tex SELECT COUNT(*) och plötsligt fått fram en stjärnikon, och då snabbt justerat det till COUNT(x) men istället fått fram en tjejikon.</b>Custom smileys/emoticons
Förmedlar inte alls det man hade tänkt sig.Sv: Custom smileys/emoticons
Sv:Custom smileys/emoticons
Sv:Custom smileys/emoticons
Men hur blir det för mottagaren, tolkar inte hans klient det som smilisar ändå?
Han måste väl också stänga av det isf?Sv: Custom smileys/emoticons
Sv: Custom smileys/emoticons
Honom har jag aldrig MSN:at med...
Tar du dig aldrig tid att läsa tråden innan du svarar? Dina svar blir ofta goddag-yxskaft.Sv:Custom smileys/emoticons
"Man skriver på ett forum eller var som helst"Sv: Custom smileys/emoticons
Rätt ska vara rätt, men visst, det var väl inte helt nödvändigt att hugga på Pelles kommentar.
/ThomasSv: Custom smileys/emoticons
Vore det inte bättre om du och Pelle läste de närmast föregående inläggen så att ni förstod vad jag svarade på?Sv:Custom smileys/emoticons
Nej, för ditt svar var helt onödigt, Pelles svar var en hänvisning till att Sven ofta efterfrågar smileys i denna forumdel (och andra). Men du är väl för dum för att förstå det.. Eller, som man också kan säga: GTFO!Sv: Custom smileys/emoticons
Varför svarar han i så fall på mitt inlägg där jag skriver "Javisst, han måste också stänga av det. Men så vitt jag vet har ingen saknat smilisarna"? Där syftade jag alltså inte på att ingen hade saknat dem i forumet utan i mina kommunikationer i MSN. Tycker inte du att detta framgår tydligt av föregående inlägg?
Per Persson skrev:
<b>Har stängt av det i MSN eftersom jag ofta skriver kod där.</b>
André Claesson skrev:
<b>Men hur blir det för mottagaren, tolkar inte hans klient det som smilisar ändå?
Han måste väl också stänga av det isf?</b>
Per Persson skrev:
<b>Javisst, han måste också stänga av det. Men så vitt jag vet har ingen saknat smilisarna.</b>
Pelle Johansson skrev:
<b>Jo, Sven :-)</b>Sv:Custom smileys/emoticons
om man kan "koda" känslor. Är det bara jag som ser styrkan i detta skrivspråk ?
Egentligen tycker jag att det är djä... torrbollar som inte tycker om känslouttryck i en skrift.
Det är inte heligt att stava rätt, budskapet är det viktiga.
Man skall alltid försöka stava rätt,men även den bästa har sina fläckar. Noggrann Sven
:-o på ErSv: Custom smileys/emoticons
Om man lägger till en smileyfunktion tycker jag inte man ska skriva om :) :-) ;) :o osv utan låta dom vara som dom är. Låt användaren välja smiley från en lista bara om dom nu så gärna ska ha dom.
En annan variant, som Google Talk kör med är att bara göra smileys i fetstil, det tycker jag klart är det bästa sättet.Sv:Custom smileys/emoticons
Ni förstår inte oss som läser mellan raderna.
Helt klart att det låter "bull" men kära vän !, det står mycket mellan raderna. !
För att vara aktuell så är jag misstänksam mot Uggla Men ! Men ! överraka Mig.Sv: Custom smileys/emoticons
Vårt språk har fått en ny dimension. Du måste kunna uttrycka mer än Ja. Nej.
gärna en symbol ! (smiely). Allt Vi kan göra för att överföra känslor i meddelande är av godo.
Jonas ! (smielys) ersätter alla dom bokstäver och krångel du kanske aldrig fick lära dig.Sv:Custom smileys/emoticons
Vi vet att det innebär respekt och allmänt "Godkänd"Sv:Custom smileys/emoticons
Viktigast anser jag vara att text inom code-märken inte påverkas av smiliefunktionen. Det är så himla irriterande om man skriver for(;;) och det blir förstört av en smilie. Eller för den delen, om man hjälper någon att skapa smiliefunktionalitet och så blir det en massa fåniga ansikten inne i koden bara för att där förekommer smilieförkortningar.Sv: Custom smileys/emoticons
Iaf om man som van kodare skriver både "(" och ")" innan innehållet.Sv:Custom smileys/emoticons
Iaf om man som van kodare skriver både "(" och ")" innan innehållet.</b>
Det där irriterar väldigt mycket. Jag förespråkar alltid att man ska sätta alla smileysarna inom () (eller ännu hellre [] eller kanske {} men själv tycker jag att det blir jobbigare att skriva då) så att man inte använder delar av vanliga ord (så som Anna-Karin påpekade). Men samtidigt borde MS ha tänkt till lite och inte använt (*) eller (x). Jag vet inte hur många gånger som jag har skrivit tex SELECT COUNT(*) och plötsligt fått fram en stjärnikon, och då snabbt justerat det till COUNT(x) men istället fått fram en tjejikon.
(star) och (girl) hade varit bättre val tycker jag, som sällan skrivs av misstag.
/ThomasSv: Custom smileys/emoticons
Just därför har jag stängt av smilies i MSN. De jag kommunicerar med har fått göra samma sak. Och ingen har saknat dessa smilies (i min MSN-kommunikation, alltså; uppenbarligen bäst att påpeka det...)