Tänker dra till Paris påskveckan,min kära zambo fyller 60 och jag fyller mig själv. Det är väl upp till Hotellet. mmm... Godag Yxskaft ! Dum ide att betala i förväg gör en rumsbokning och betala på plats vid incheckning på så vis undviker du att bli lurad på rummet (har hänt mig flera ggr (= 3 ggr av 9) i just Paris och en gång i Bologna). mmm... Pontus du har rätt. Hej förresten kul att se din fula nuna Ett tips är att betala med ett kreditkort. Då brukar diverse försäkringar ingå automatiskt. Givetvis får du kolla upp innan du betalar så att nån försäkring som är lämplig i just det här fallet ingår :-) <b>Finns säkert nån som är mer insatt i det här än jag. </b> <b>OCH du läste inte trådens fråga !!!</b> Inte blir jag klokare av Era svar. <b>eftersom du inte behöver bry dig om att pengarna dras idag <b>mmm.... är det verkligen så ??? Vanligt Visa Nordea.</b> Jag skall försöka förklara lite generellt vad som gäller vid hotellbokningar( och hoppas att jag inte blir lynchad på köpet). Oki mina vänner, Tack för engagemang. Vi skippade Paris över denna helg. 10/4 - 13/4 Påsk.Vouchern ?
Skall boka hotell på nätet.Har redan hittat ett bra place. 54 Euro natt.
Tänkte betala nu idag med mitt Visakort.
Nu till frågan.: <b>Vouchern</b> ? DVS när dras pengarna från mitt konto.
Tänker checka in 6/4. Kan jag ångra mig före 6/4 pga omständigheter jag inte vet idag.
Har kollat på Google men tycker inte jag får något bra svar.
Ps
<b>Bo Eriksson</b> är det något du inte förstår av detta svammel kan jag förklara speciellt för dig.
DSSv: Vouchern ?
T.ex. Senast jag var boka hotell så var man tvungen att avboka två dagar i förväg, annars fick man betala ändå.Sv:Vouchern ?
<b>Vouchern</b> !!! ang kreditkortbetalning. <b>?</b>
Dom stöder sig juridiskt på detta begrepp.
Har bla. läst att <b>Vouchern</b> är förbjudet i vissa länder.
"Vouchern är till fullo utnyttjad när en bokning är genomförd enligt villkoren för ... Vouchern
är inte giltig för marknader där den är otillåten. ..."Sv: Vouchern ?
Och om ni ska till Paris så rekommenderar jag ett besök på middagsrestaurangen mitt emot Station nord (kommer inte ihåg det riktiga namnet, men den nordliga knytpunkten för metro'n). Käka pepparstek med en frutti di mare som förätt samt glass med bröd till efterätt, antagligen är detta en av de bättre billiga syltorna i hela paris... Sist jag var där kostade en trerätter 15 euro och det slog det mesta i matväg..Sv:Vouchern ?
Men ! jag kommer ju inte längre i bokningen om jag inte uppger mina Visadata.
Förstår precis vad som kan hända,det skall vara ok när jag kommer.
Men det känns olustigt att kontot belastas idag när jag tänker checka in 6/4
Kontot belastas idag ? är just frågan. Vad betyder klausulen <b> Vouchern </b>
Gar de Nord(nordliga garget) . Taget kommer att bo bara 1000 m därifrån.
Kommer att testa. :-b (ros)Sv: Vouchern ?
Det är tydligen också viktigt att du betalar med just KREDIT och inte direkt från kontot.
Finns säkert nån som är mer insatt i det här än jag.
/ThomasSv:Vouchern ?
Tror jag också *LOL* . Som vanligt en massa töntsvar.
OCH du läste inte trådens fråga !!!
Du vet inte ! men kände för att skriva lite "bull"Sv: Vouchern ?
Jo, och visst, det var inte ett direkt svar på din fråga. MEN den löste eventuellt ditt problem eftersom du inte behöver bry dig om att pengarna dras idag eftersom du får tillbaka pengarna om du ställer in resan (förutsatt att just den försäkringen ingår i ditt kort).
/ThomasSv:Vouchern ?
<Jag som är så söt att jag inte ens vill ha socker i mitt te? mmm.... :-)
Roligt den köper jag.
Skulle gå på krogen häromdagen i Oslo. Det stod 16 st framför mig .
Varför släpper dom inte in frågade jag ?
"Man måste vara 18 för att komma in"Sv: Vouchern ?
eftersom du får tillbaka pengarna om du ställer in resan.</b>
mmm.... är det verkligen så ??? Vanligt Visa Nordea.Sv:Vouchern ?
På http://qrl.se/2k så står det i alla fall "Avbeställningsskydd".
Kontrollera om försäkringarna gäller vid direktbetalning från konto eller enbart vid betalning med kredit.
/ThomasSv: Vouchern ?
Det är vanligt vid förskottsbetalning att det inte går att ändra eller avboka en rumsreservation, vilka än skäl det kan finnas. Det är lite villkoren för de mer förmånliga erbjudandena.
Annars kan man reservera rum utan förbetalning till de priser som anges dock _kan_ det komma att ett belopp reserveras på ditt kontokort som garanti (som hotell uttrycker det). Om du istället har kreditkort så märks denna pengareservation inte av i samma mån då du fortfarande kan komma åt pengar på ditt konto.
Hotell har olika boknings- och avbokningsvillkor men det är vedertaget att det inte kostar något att ändra eller avboka fram till dagen innan ankomst/incheckning. Avbokning/ändring efter det (såvida det inte sker efter angiven ankomst) brukar som oftast debiteras med en dygns vistelsekostnad, oavsett längd på vistelse.
Vidare kan det tillkomma kostnader för ändringar/avbokning för vissa resebyråer eller bokningssajter, det varierar väldigt om det är kostnader för detta och vilken kostnaden är så jag kan endast hänvisa villkoren på bokningssajterna.
Som tidigare nämnt, det är svårt att säga exakt vad som gäller då det beror dels på hotellets egna villkor samt villkor hos resebyrå/bokningssajt.
Gällande voucher, så finns det vouchers man kan nyttja för hotell och/eller resebyrå samt bokningssajt vilket är en rabattkupong som gäller för del- eller fullbetalning för hotellövernattning. Det innebär ännu fler villkor med dessa så jag kan tyvärr inte säga mer om det än så.
Hoppas du kommer iväg och att du får det bra. Jag skall själv försöka komma iväg några nätter under påsk.Sv:Vouchern ?
Med hotell och flyg blev det 12000:- Osäker Vouchern.
Vi kör Riga och skall gotta oss 8/4 - 13/4 Kryssning + hotell 3n 5500:-
Drogs från mitt konto direkt idag.
Sparar oss tills jag fyller 70 i juni.
Ps
Detta kan jag avboka intill 2 dygn innan 8/4 för 20 % avdrag. (Vouchern)
DS