På jobbet är vi en grupp på 9st utvecklare som arbetar med SCRUM som modell för våra projekt, det fungerar bra och jag känner inga större nackdelar till att arbeta med agil utveckling. Vi körde SCRUM på jobbet tidigare med ett 15 min möte varje morgon och ungefär varannan vecka ett lite längre möte. Vi utvecklar "fritt" med småfixar och drift-ärenden under morgonen och sedan har vi snabb-möte och kör igång med uppgifterna i sprinten. Detta för att få fasta utvecklingstimmar utan störande moment och därmed får vi också en stabilare bild av vår effektivitet (velocity).Vad har ni för erfarenheter av agil utveckling?
Vad har ni för erfarenheter? Arbetar ni enligt agila utvecklingsmodeller, i så fall vilken typ? Har ni besökt avdelningar där ni anser att införandet av agil utveckling skulle effektivisera produktionen avsevärt?Sv: Vad har ni för erfarenheter av agil utveckling?
Vi har dock slutet med detta och kör nu för tiden endast SCRUM under större projekt.
VI kom fram till att när man ändå jobbar på olika projekt så bryr man sig inte så mycket vad dom andra gör. Det äter också en hel del tid, 15 min kanske inte ses som mycket men man kommer ur det man satt och jobbade med när man måste avbryta mitt i så där går också en del tid.Sv:Vad har ni för erfarenheter av agil utveckling?