Är det verkligen så ? Det är ju vad hela arbetsförmedlingen handlar om... Hmm, som jag minns det så är man inte tvungen att delta. Det var ju iofs ett tag sedan jag var arbetslös så det kan ha ändrats. Är man som jag utförsäkrad så räknas dagarna ner även om man är satt i åtgärd, tror det är samma med a-kassan numera, även den räknas ner.Söka Jobb ! ?
Man får kurser i att söka jobb. ! ?
Är man så djä... knäpp så att man inte vet hur man söker jobb så är loppet kört.
Faeee ! SKÄRPNING!
Sven(70)Sv: Söka Jobb ! ?
spelar ingen roll om man haft 4-5 arbeten, så måste man i alla fall delta i ams förbenade totalt onödiga arbetssökar kurser. Jag menar juh, har man varit med på en sådan sen tidigare, så borde man slippa dem.
Men icke sa nicke.
Nåja nu har jag ju jobb!
men så är det... Man får kurser i att söka jobb, men jag anser att ams här var jag bor, där suger dem verkligen i att skapa CV:n och ge tips om söka jobb. *urrsh* Sv:Söka Jobb ! ?
Sen finns det ju en fördel med kurserna och det är att A-kassan inte räknas ned medans man går dem. Så om man ändå ska söka jobb så är det ju ganska smart att gå en söka jobb kurs.Sv: Söka Jobb ! ?
Sen har man inget val, säger AF åt en att gå en sk åtgärd så är det bara att traska dit vara sig man vill eller inte, knatar man inte dit så stänger de av en.