Tveksam till om någon har svar på detta, men worth a shot. Vilka binärfiler syftar du på? Den kompilerade versionen av programmet eller bilder och övriga binära filer? <b>>Vilka binärfiler syftar du på? Den kompilerade versionen av programmet [...]</b>Inkludera binfiler vid tag i SVN?
Vi har SVN som versionskontrollssystem, och TSVN som klient.
Då har man t.ex. en trunkversion med en massa källkodsfiler. binärfilerna ligger ju då lämpligtvis inte med i trunken (jag lägger dem som ignore). Däremot så vill jag ha med dem när jag gör en tags-version.
Så när jag via TSVN kör branch/tag så kopierar den bara källkod, och binärfilerna ligger kvar. Jag skulle vilja få med binärfilerna också, och gärna även en zippad version av hela release-katalogen.
Något förslag? Sv: Inkludera binfiler vid tag i SVN?
Har tyvärr ingen lösning på ditt problem, men jag brukar inkludera bilder och annat som hör till projektet i SVN.
Det ligger ändå bara en kopia av dem där, och då en tag görs kopieras enbart revisionsinformationen, inga andra filer kopieras, så SVN katalogen växer inte mycket då.
Med en tag får du ju ändå lätt ut projektet som det såg ut vid just det tillfället, därför tycker jag inte personligen det finns någon anledning att spara kompilerade projektet dit.
Annars kan du säkert lägga in de binära filer du vill efter att du gjort en tag, de är ju hur som helst enbart normala kataloger i SVN som du kan "committa" till. Kanske man kan öppna Repo-browser och drag-drop de filer man vill ha den vägen, förutsatt att det är TortoiseSVN du syftar på med TSVN?Sv:Inkludera binfiler vid tag i SVN?
Jepp, var otydlig där.
<b>>Med en tag får du ju ändå lätt ut projektet som det såg ut vid just det tillfället, därför tycker jag inte personligen det finns någon anledning att spara kompilerade projektet dit.</b>
Beror på organisationen. Om jag inte är på plats och vill att någon på kontoret som inte har VS installerat (om det är ett .net-projekt) ska skicka projektet till mig eller någon kund, så är det bra om hela programmet ligger färdigpaketerat tillsammans med koden.
<b>>Annars kan du säkert lägga in de binära filer du vill efter att du gjort en tag, de är ju hur som helst enbart normala kataloger i SVN som du kan "committa" till. Kanske man kan öppna Repo-browser och drag-drop de filer man vill ha den vägen, förutsatt att det är TortoiseSVN du syftar på med TSVN?</b>
Jepp, som sagt så är det så jag löser det nu, kopierar, skapar zipfil lägger in och commitar. Men det känns fult med två commitar på en tag, och det känns meckigt att behöva göra det manuellt.
zip-filen kan jag säkert fixa med någon hook om jag kommer så långt, men det är det andra som är mer störigt.