Bakgrund: Om vi ska låta en "felmarginal" på en passera kan vi även göra undantag för 2, och gör vi undantag för 2 kan vi göra undantag för 4, och kan vi för 4 så kan vi väl ta 4 miljoner. Precis så man diskuterar i semidiktaturer. Var glad att den personen stjälper ditt önskemål, en dag är du den personen. Braaaaaaaaaaaaaaa Tänkvärt ! Den där felande rösten var kanske den som såg sanningen bakom ombildningen: ni är inte intresserade av att kunna äga era lägenheter, ni är intresserade av att kunna sälja dem. Nu råkade ni köra med 67%-regeln, men hade ni använt det mer normala 50% så hade ju frågan varit väldigt enkel. Ska den sidan med 499 personer vinna, eller den med 500 personer? Det är ju bara en vilsen röst som förstör projektet... eller?Demokrati !? eller !?
Vi vill ombilda vår fastighet 230 lägenheter till bostadsrätt.
Vi har haft 3 köpstämmor. 67 % regel gäller helt Ok.
Nu sista så slog det på en (1) röst. Det blev nej. Jag älskar demokrati.
Är det rimligt att en vilsen röst skall stjälpa(stavade jag rätt ?) hela projektet.
Vad tycker Ni ? Undrar SvenSv: Demokrati !? eller !?
Sv:Demokrati !? eller !?
Bra ! får mig att tänka på "Kejsarens nya kläder."
Fråga mig inte varför. Pojken som såg sanningen !?Sv: Demokrati !? eller !?
Sv: Demokrati !? eller !?
Självklart ska sidan med 500 personer vinna eftersom dom är fler. Samma princip gäller ju nu också fast ni har justerat gränsen till 67%. Hur mycket över eller under 67% det blir är ju ointressant.
/Thomas