Det är en förkortning på den engelska glosan (division) och betyder typ avdelning, område. Intressant, man använder den ju titt som tätt men har aldrig ens funderat på vad det står för. a:et har jag för mig betyder anchor, och href hyperlink reference. Visst är det massa onödigt. Hm, html är inte särskilt kryptiskt. Html + css känns ganska högnivå för att få fram en sida goddam! Hjalmar's back! Looong time no see! haha Lars :/ Aldrig trodde jag du skulle erkänna det.. Pelle? Vem är det :S Har ej pratat med han Du kanske (passande för site'n) blev deprogrammerad.Div, är det en förkortning?
Det finns många frågor, som är onödiga, och ganska ointressanta i grund och botten. Precis som denna jag ställer till er här och nu...
Vad står Div för?
Då menar jag så klart HTML-elementet <div>.
Vet egentligen inte varför jag vill veta det. Som sagt, ganska ointressant. Kanske inte ens finns svar på den frågan. För jag har inte hittat svaret ännu.
Ha en strålande dag!
/FredrikSv: Div, är det en förkortning?
Sv: Div, är det en förkortning?
Då kan vi ju ta nästa fråga, vad står "<a>" för? Och vad står "href" för?Sv:Div, är det en förkortning?
Hela HTML soppan är förlegad skit som påminner om tiden man knackade assembler.
Massa koder.
Men tyvärr är man tvungen att kunna detta då premiumprodukter typ VS 2008 är för fattigt så det inte går att sköta design av sidor enbart från designläget utan man måste in i koden och hacka.
ÅR 2009!!!
<div></div>
Visst är det ett styrspråk som alla webbrowsers behöver och relativt standardiserad hantering men ack så kryptisk skit.
mvh RolandSv:Div, är det en förkortning?
Välkommen tebaks! ..så det va ett tidsbestämt straff?
(Ett tag trodde jag att Pelle lät ha dig skjuten.)
Jag har faktiskt saknat dig (trodde jag aldrig)Sv:Div, är det en förkortning?
typ: I remember nada.
However, whatever they did to ya... så har det varit lite långsamt här på pellesoft.