Protestera mot Telenors planerade utbyggnad av mobilnätet i Sverige! Varför ska vi protestera mot det? Förutom att jag personligen hellre hade sett någon av dom andra operatörerna bygga nätet istället. Om sex generationer kommer männsikan att vara så förgiftad av skadliga energifät att hon inte längre kan reproducera sig. Hmmm, att VI överlever ett åsk-väder, med dess energifält ? <b>>Om sex generationer kommer männsikan att vara så förgiftad av skadliga energifät att hon inte längre kan reproducera sig. Dessutom så är det så att telefonerna strålar mer (högre effekt) ju längre det är till närmast mast, med andra ord är det till viss del kontraproduktivt att inte bygga ut nätet. Nån av operatörerna planerar att bygga ut sitt 4G-nät på 900 Mhz-frekvensen och bör resultera i samma antal master och därmed "lika mycket strålning" som dagens GSM-nät. "Om sex generationer kommer männsikan att vara så förgiftad av skadliga energifät att hon inte längre kan reproducera sig." Elektrisk ÅL. > btw: Var i helvete har du fått "sex generationer" ifrån? <b>Indianerna säger att alla "linjer i luften" kommer orsaka mänsklighetens död inom 200 år!</b> Kvalificerat djä... kärringtrams. Du dör i allafall din dumma höna när det är dags. Ann-Sofie! Du skriver strålande inlägg. Sluta upp med det. Vi behöver inte mer strålning...Vi behöver inte mer strålning!
http://www.telenor.se/allemansratten/Sv: Vi behöver inte mer strålning!
/ThomasSv:Vi behöver inte mer strålning!
Indianerna säger att alla "linjer i luften" kommer orsaka mänsklighetens död inom 200 år!
Vi måste reagera nu!Sv: Vi behöver inte mer strålning!
Sv: Vi behöver inte mer strålning!
Indianerna säger att alla "linjer i luften" kommer orsaka mänsklighetens död inom 200 år!
Vi måste reagera nu!</b>
Okej, det där är ju bara tramsig skrämselpropaganda. "Energifält"?
Jag antar att du menar elektromagnetisk strålning.
I egenskap av fysiker så kan jag säga att jag knappast är helt säker på att mobilnät är ofarliga, det man vet säkert är att det inte finns några allvarliga kortsiktiga problem. Huruvida de är farliga långsiktigt är betydligt svårare, av flera orsaker.
Men då ska man också ha klart för sig hur stor strålningsdosen är som man får genom att stå bredvid en mikrovågsugn som är igång, att radiovågor har skickats ut i hundra år utan problem, hur radar ständigt är igång utan problem. Att vi alltid har fått kosmisk strålning från rymden och radioaktiv strålning från marken vi går på och husen vi bor i. Hur stora elektromagnetiska fält det faktiskt är kring vanliga elledningar.
Att stoppa utbyggnaden av mobilnät för att det _kan_ vara skadligt på lång sikt är vansinne. Stoppa istället bilismen, rökningen och alkoholen, där det är hundraprocentigt bevisat att det är skadligt.
btw: Var i helvete har du fått "sex generationer" ifrån?Sv:Vi behöver inte mer strålning!
Sv: Vi behöver inte mer strålning!
/ThomasSv: Vi behöver inte mer strålning!
Det tycker jag låter väldigt bra. Låt mänskligheten dö ut så naturen kan återgå till ett fridsamt liv.
Men tyvärr lär det väl i så fall ha samma effekt på djur.Sv:Vi behöver inte mer strålning!
I början av 1900-talet användes el i sjukvården.
Själv har jag via jobbet el-sanerat ett antal kontorsrum.
Tror dessvärre inte på el-överkänslighet, men sån är ju jag..Sv:Vi behöver inte mer strålning!
Jag tror jag har sett det i Star Trek...Sv: Vi behöver inte mer strålning!
Det är kondensstråken efter flygplan de talar om. Och där det är väldigt tät flygtrafik kan man se att marktemperaturen påverkas av att mängden solljus som når marken minskar. Dessutom släpper flygplanen ut stora mängder koldioxid och andra miljöfarliga ämnen, så flygens utsläpp bör reduceras.Sv:Vi behöver inte mer strålning!
Det är nyttigt med lite strålning mmmm.... så är det :-)
Hela tillvaron är strålande,från ficklampa till mobil *LOL*Sv: Vi behöver inte mer strålning!