Men vilken skall jag köpa? Antingen något billigt eller något ordentligt. Har ni förslag på vad? Har bara erfarenhet av min egna som är en TomTom One Nordic, runt 1000kr fungerar helt ok. Saknar inte direkt nånting och inte haft några problem. Behövde köpa till en mottagare för att få trafikinformation. Åkte först till en gata i Bovallstrand på västkusten från Eskilstuna. Därifrån gick sedan resan vidare till Smögen, Lysekil, Göteborg (Västra Frölunda), Varberg, Båstad, Malmö, Köpenhamn, Kalmar, Öland och hem utan ens en vägkarta. Rutten var bestämd och inga direkta felkörningar förekom. Sverige sitter liksom i huvudet. En rörig stad som Stockholm skulle en GPS sitta bra. Jag skulle rekommendera http://www.dustinhome.se/pd_5010133676.aspx. Priset på GPS:en spelar ingen roll, köp den billigaste av känt märke som du kan hitta så blir du nöjd. En uppdaterad karta är dock A och O, som alla har sagt. TomTom XL22 för 1590:- på NetOnNet (1699:- med en liten väska). Priserna inkl moms. Det beror på behovet, ska man använda den varje dag eller 1 gång i månaden, jag har en billig Mio ca 700:- haft i 2 år och fungerar helt ok, sen att inte alla vägar finns med men då får man väl tänka lite ibland. Det bästa med en GPS är ju om man åker fel så guidar den en tillbaka. Personligen tycker jag nog att det bästa är att man inte behöver åka fel i onödan. Det näst bästa att man hittar tillbaka if(vilse). Det blev en NAVIGON, kostade 1500 men fick den för 1000 kr på OnOff. Fungerat perfekt förutom när vi var i Danmark och vi åkte runt. Måste stänga av så den inte använder färjor utan bara broar - en läxa att lära sig ..Funderar på en GPS till bilen
Sv: Funderar på en GPS till bilen
Det som störde mig mest var att kartuppdateringar kostar en hel del. Tycker att när jag köpt en så "dyr" pryl borde den hålla sig uppdaterad.
Kunde ladda ner varning för farkameror (fasta platser) gratis, och det fungerade iaf på trippen till lappland.
Edit: Jo, sugproppen som den sitter fast med i vindrutan var väl sisådär, lossnar gärna när den suttit på ett tag.Sv: Funderar på en GPS till bilen
Tror att de flesta över 1500kr är ok. Gäller att få till rätta kartorna. Liten och smidig så att det kan tas med i fickan också. Sedan finns det också andra funktioner som en GPS kan vara kul till.... typ musik.Sv: Funderar på en GPS till bilen
/ThomasSv: Funderar på en GPS till bilen
4,3" skärm och Europa-kartor gör den till ett mycket prisvärt alternativ.Sv: Funderar på en GPS till bilen
Sv:Funderar på en GPS till bilen
Sv: Funderar på en GPS till bilen