Vad säger ni om sådana här åsikter som fler och fler verkar få.. Låter som en självutnämnd professor i medicin. Bara jobbigt med sådana. Dödligheten är väl lägre än på vanliga influensan? Du låter som en klassisk amerikansk antivaxxer som hatar Big Pharma, och som odlar sina egna konspirationsteorier...Pellesofts egna Jenny McCarthy... Ok kanske skall förtydliga mig lite, Jenny McCarthy (PhD från Google University...not!) är en antivaccinkärring och f ö gift/tillsammans med Jim Carrey (värdelös skådis med gummiansikte). Hennes och de andras argument mot vaccin lät väldigt lika dina, i första inlägget, mycket prat om hur läkarna och stora pharma-bolagen tjänar pengar på att folk är sjuka. I det inlägg så lät det som att det är ungefär så du resonerar också...jag kan ha missförstått... >I det inlägg så lät det som att det är ungefär så du resonerar också Aaah, nu först såg jag citationstecknen, sorry Alexander! Jag tolkade hela inlägget som ditt...my bad... Delar dina åsikter... Citatet kommer från http://svininfluensan.com i någon nyhet där.. Men många kommentarer har varit liknande det jag citerade. Har läst det på många ställen samt hört väldigt många yttra liknande åsikter. Jag undrar om resultatet av deras poll sett annorlunda ut om de gett alternativ 1 texten "Ja jag litar på läkarna/forskarna". <code>Svininfluensa drabbar oftast svin !</code> Nu garvar jag igen. :-) Sveninfluensan / Sveninfluenser kan vara värre :) Rörande vaccin mm kan jag tipsa om detta blogginlägg samt dess kommentarer Problemet är inte i historien, utan i framtiden. Jag är inte motståndare till mediciner, men använder endast när jag måste. Detta för att undvika resistans. Vi använder för mycket medicin i västvärlden i onödan och svininfluensan är mildare än de flesta influensor som existerar. Skillnaden är att denna sprider sig snabbt så länder som knappt sett influensa drabbas av den. Observera att de som dött har varit gamla, väldigt unga, fattiga, brist på sjukvård.... >Observera att de som dött har varit gamla, väldigt unga, fattiga, brist på sjukvård....Svininfluensan
"Glädjande att så många människor satt sig in i sanningen kring vaccinering!!! Glädjerop från mig.
Vaccingering är definitiv farligare än själva influensan!!! Influensan blåser över även om man drabbas, som vilken influensa som helst. Det går ju att förebygga att man blir smittad genom att ha god hygien och äta tillskott av C-vit, antioxidanter och annat stärkande för immunförsvaret. Silvervatten är en bra idé eftersom det dödar virus och bakterier!
Dem "utsatta grupper" som det talas om tycker jag är dem grupper som absolut ska undvika influensa! inte ta den. Dem med känsliga immunförsvar behöver stärka sig och inte utsätta sig för mer gifter och orsaker till framtida sjukdom! Hoppas många fler människor, än dem 27% som väljer att avstå i den här mätningen, lyssnar till informationen och gör en bedömning utifrån sina förnuft! Vi behöver inte föda munnarna på makthavarna och läkemedelstillverkarna längre. Vi har vår egen fria vilja att välja det som är hållbart i längden, både för våra människors framtida hälsa och för naturens överlevnad och framtida varande!"Sv: Svininfluensan
Själv har jag inte tänkt vaccinera mig av den enkla anledningn att influensan inte verkar så mycket värre än en vanlig influensa.Sv:Svininfluensan
I vilket fall som helst, det man är rädd för är väl att "alla" ska insjukna samtidigt, vilket kommer påverka samhället (tänk, inte en kotte är frisk på sjukhuset. yay.) Sedan finns det väl funderingar på om inte den kommer mutera sen..?Sv: Svininfluensan
En fråga Alexander: Orsakar vaccin autism?Sv:Svininfluensan
Huvudargumentet för den amerikanska antivaccin-mobben är dock, helt utan vetenskaplig grund, att MMR-vaccinet (Measles, Mumps, Rubella (mässlingen, röda hund och något mer, tror jag)) ger barn autism, och det var därför jag frågade om du håller med dem, och därmed om du är emot vaccin generellt eller om du bara är emot vaccin mot svininfluensan.Sv: Svininfluensan
men mitt citat ovan än inte "mina ord/åsikter".. Sv: Svininfluensan
Så var kommer de ifrån då? Citatet alltså...jag antar att du föstår av mina inlägg vad jag tycker om de åsikterna :-)Sv:Svininfluensan
Sv: Svininfluensan
Resultatet just nu :
Kommer du att ta svininfluensa vaccinet?
Ja jag litar på myndigheterna
37%
Nej vaccinet är farligare än själva svininfluensan
26%
Vet inte ännu
37%
Total votes: 1121
Dessutom kan man ju inte låta bli att undra hur många av de 26% som anser att vaccinet är farligare än influensan faktiskt är kompetenta att avgöra det...Sv: Svininfluensan
Många av våra politiker tycker jag är SVIN!
Så de bör vaccinera sig.Sv:Svininfluensan
Drabbar oftast svin (politker)
Sven/svin faen jag klarade på "i" vs "e"Sv: Svininfluensan
(påverkan av Sven)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Influens
se tredje punkten
mvh RolandSv:Svininfluensan
http://tankebrott.wordpress.com/2009/06/27/den-dodliga-propagandan-sprider-sig-till-sverige
Ett vaccinationsproblem är att det är för effektivt och således har folk glömt bort de sjukdomar som nästan utrotats tack vare dessa. Visst finns det bieffekter men dessa gör vetenskapligt bevisat mycket mindre skada än själva de sjukdom den utrotar.Sv: Svininfluensan
Sv:Svininfluensan
Det är flera ungdomar som tidigare varit HELT FRISKA som blivit mycket sjuka (respirator och kopplad till konstgjord lunga har behövts)..Vet inte ens om de överlevt..? Det hör INTE till en "vanlig influensa" som du pratar om...