Ang Carl Bildht och UD vs Israel. Jag har inte följt det här alls noggrant, men jag har fått lite den uppfattningen att det är, som det oftast är i den här konflikten, uppgifter som lämnats från palestinskt håll, utan att verifieras. Har för mig att jag läste något citat från författaren bakom Aftonbladets artikel där han sa att han inte hade några bevis för det han skrivit om, vilket inte gör mig förvånad - det är trots allt Aftonbladet som skrivit om det hela. mmm.... jag förstår. Men ! > Det är inte detta det egentligen handlar. Det handlar om ömma tår. <b>(Tumregel: "Tur att det är Aftonbladet som skrivit om det, då är det bara en lögn")</b> Nu skiter Vi i det. Citat: > Njaaaaaaaaaaa. Den slogan gäller Expressen numera. > Nu skiter Vi i det. > uhmmm så växer historier. Men ! Vi har rätt att skriva om dom.Börjar bli förbannad !
Står helt på Carl:s sida. Kom inte här och kom !
Rabbiner i USA anklagas för organhandel.
Lik efter palestinier kommer hem uppskurna !
Ummmm kolla sakinehållet. Varför är dessa offer uppskurna och vad saknas.
Börjar bli djä... trött på att Israel är en skyddad verkstad.Sv: Börjar bli förbannad !
Hm, nu hittade jag en artikel i en tidning. Levy Izhak Rosenbaum har erkänt att han köpt och sålt njurar från Israel på svarta marknaden. Sedan kommer dock någonting om att en ung palestinier hade blivit obducerad av Israeliska Armén, och familjen anklagar dem för att ha stulit organ. Rubriken var tydligen "Våra söner plundras på sina organ". Dock står det i den artikel jag nu läser: "Donald Boström och Aftonbladet presenterar dock inga bevis för beskyllningarna".
Donald säger även "Jag har ingen aning om vem som talar sanning och vem som ljuger".
Sammanfattningsvis så tar jag lätt på det här och sorterar det under "dravel" tillsvidare..
(Överlag så har jag fått den uppfattningen att palestinska källor aldrig ifrågasätts, Israeliska källor ifrågasätts dock och prövas emot palestinska källor (som då hävdar att Israeliska källor ljuger), så.. Jag känner inte att jag kan tycka att Israel beter sig särskilt dumt, inte värre än palestinierna i alla fall. Om jag måste ha en uppfattning i frågan så lutar jag nog snarare åt att Israel är den sida som beter sig bäst..)Sv:Börjar bli förbannad !
Det är inte detta det egentligen handlar. Det handlar om ömma tår.
Så fort man andas kritik mot Israel så kommer förintelsen och annat "shit" upp.
Israeler är några arroganta djä... som Vi svenskar fått ta del av i bla Libanon konflikten(Flottan).
Nu tror dom att vårt UD skall sätta munkavle på vår tryckfrihet.
Skit ner Er det kommer inte att hända.
Åk inte ditt Carl om det skall handla om vår tryckfrihet.Sv: Börjar bli förbannad !
>
> Så fort man andas kritik mot Israel så kommer förintelsen och annat "shit" upp.
Mjo, där kan du ha en poäng, även om det faktiskt finns en del vettiga detaljer i det hela: "hela världen" anklagar just Israel för ganska mycket (varav mycket troligtvis är grundlöst), vilket i förlängningen bygger upp en hel del hat mot just Israel, och i och med det så blir det indirekt har mot den judiska befolkning (vilket då leder till paralleller om andra världskriget.) Av någon anledning verkar det vara politiskt korrekt att hoppa på just Israel. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är någonting som ska uppmuntras av våra politiker direkt..
Men visst, jag tycker att parallellerna är lite överdrivna, men å andra sidan så..
> Nu tror dom att vårt UD skall sätta munkavle på vår tryckfrihet.
Den biten har jag ingen uppfattning om, så där tänker jag inte uttala mig. Själv anser jag väl att Aftonbladet får skriva vad de vill, men om de far med osanning så hoppas jag att de får äta upp det rejält efteråt.. (Tumregel: "Tur att det är Aftonbladet som skrivit om det, då är det bara en lögn")Sv:Börjar bli förbannad !
Njaaaaaaaaaaa. Den slogan gäller Expressen numera.
Tycker nog att AB har hög standard nu.
Läser mest AB
Fö tycker jag att Israel tar mer plats än dom förtjänar.
Carl diskutera inte med dom än annat vad som gäller i Svensk demokrati
och givetvis deras engagemang i Palestina.
Sen tycker jag att det är provocerande att Bonniers lägger sig i.Sv: Börjar bli förbannad !
Vad gör du Oskar , vad skall du bli ?
Nyfiken Sven
Som tycker att Oskar är en av dom vettigaste här hos Pelle.Sv:Börjar bli förbannad !
<b>Har du några bevis för att organen stals?
– Nej, det har jag inte.
Men jag har träffat andra människor som haft liknande saker att berätta om sina anhöriga.
Vi har hört många sådana historier. </b>
uhmmm så växer historier. Men ! Vi har rätt att skriva om dom.Sv: Börjar bli förbannad !
>
> Tycker nog att AB har hög standard nu.
>
> Läser mest AB
Nja, jag vet inte om jag håller med riktigt. Visst, ganska mycket vettigt skriver de, men faktakollen är under all kritik lite allt som oftast känns det som, så jag vet inte riktigt hur mycket tyngd de har egentligen?
> Sen tycker jag att det är provocerande att Bonniers lägger sig i.
Det är mer än vad jag har koll på, har inte följt det här särskilt noga faktiskt.. :)Sv:Börjar bli förbannad !
Låter bra, jag har inget att tillägga direkt :)
> Vad gör du Oskar , vad skall du bli ?
Jag följer samma bana som Tomas Tydal (jag saknar han här på pellesoft :/ ) och satsar på lokföraryrket :) Har pluggat sen slutet av april, och är klar någon gång i början på juli nästa år. Förhoppningsvis går det att få jobb då.. ;)
> Som tycker att Oskar är en av dom vettigaste här hos Pelle.
Jag tar det som en komplimang =)Sv: Börjar bli förbannad !
Jepp, fast jag skulle föredra att man inte lägger fram dem som fakta :)