Håller på att skapa en musiktävling. Rolig idé! Jo startsidan ska piffas upp. Liten uppdatering Usch vad dåligt det gick för mig, synd att jag inte läste klart tråden innan jag började, på en fråga kunde jag inte skriva in hela mitt svar och tänkte felanmäla det, men det var ju tydligen fel svar om det inte fanns plats :-) hehe, jag undrade faktist när jag kollade resultatet vem som var Per Hultqvist. Sven kräver frågor som handlar om 1930 - 1980 Filmmusik och schlagers. hehe ja det kommer du behöver inte oroa dig. Roligt värre men hur kunde jag(JohanJ) summeras till 8 rätt? Borde jag inte få 9? Inte för att det har nån nån större akademisk betydelse men iaf :-) Du skrev Kicki när hon i verkligen stavas Kikki med två K och inte CK Kanske skulle tillåta att ett tecken är fel? Det är ju inte stavningen som är det viktiga i de flesta fallen. kanske inte men har inte en anning hur man ska göra en formel som tillåter en tecken fel någonstans. En sån funktion skulle väl se ut något sånt här (i c#, kan säkert lätt skrivas om till AS), kanske kan göras bättre mm kanske det.Musiktävling, beta version
Denna beta version har bara 4 frågor men kan någon testa och säga vad de tycker om den.
http://kul.cazz.se/musikSv: Musiktävling, beta version
Här är lite input på både större saker och detaljer.
Förstasidan med instruktionerna måste absolut piffas upp.
Jag tycker det skulle vara bättre ifall man fick en fråga i taget, skriver i svaret och får nästa fråga. Nu kändes det lite förvirrane i början.
Det kanske kräver för mycket ändring dock, en eventuell lösning är att markera tydligare på siffrorna vilken fråga man är på.
10an skulle kunna ha lite mindre avstånd mellan 1an och 0an.
Man kan skicka svaret utan att skriva namn, men det kanske är tänkt så?
Jag tycker det hade varit bra ifall man kunde skriva i sin mailadress och få resultatet per epost.
Och till sist, hur är det med upphovsrätt och sånt på låtarna? Inte för att jag tror någon bryr sig, det är ju bara reklam för dom :) Men för att vara på den säkra sidan.Sv:Musiktävling, beta version
Man får ju en fråga i taget men man skriver in allt på höger sida.
Lättare upplägg då än en massa sidor man ska bläddra.
Det står ju längst upp vilken fråga men är på.
Jo 10 blev inte riktigt så bra, kanske ska fixa det få se, det är inte högprioriterad.
Man får besöka sidan på måndag när tävlingen är slut.
Hade liknande upplägg med min tipspromenad.
Jo upphovsrätten har jag tänkt på.
Men filerna är bara 20 sek långa (16 igentligen för 2 sek intonande och 2 sek uttonande)
Kvaliten är usel och ljudfilerna kommer bara vara offentligt i 2 dagar.
Men blir det klagande så kommer jag flytta tävlingen och sätta lösenordskyddad så bara personer jag känner kan vara med. Jag kommer inte länka till sidan mer än denna ställe och ett annat ställe som inte har så många medlemmar.
Jag kan säga att jag håller på att förbättra flashen med att få sen att visa bättre hur många tecken svaret ska ha och man inte kan skriva mer tecken än vad det är tillåtet.
Kommer även fixa så man måste skriva in ett användarnamn innan man kan skicka den.
Men jag tackar så mycket för dina kommentarer och det är bra att få någon sorts feedbackSv: Musiktävling, beta version
Nu har jag gjort så man ser antal tecken det ska vara samt det går inte skriva in fler tecken än det ska vara i rutorna.
Har även gjort så man inte kan skicka utan att skriva ett namn
Samt den frågan som är uppe att listans blir röd där man ska skriva in svaretSv:Musiktävling, beta version
Sv: Musiktävling, beta version
Kom på sen att jag hade ju skrivit länken till betasidan här och jag använde ju samma adress i den skarpa versionen.
Hoppas du tyckte den var kul i alla fallSv:Musiktävling, beta version
PRO-frågor ! ;-)Sv: Musiktävling, beta version
Överväger att göra en lite sidospår denna vecka att att ta citat och vill veta från vilken film eller skådespelare det kommer ifrån.Sv:Musiktävling, beta version
Sv:Musiktävling, beta version
Sedan var det en liten kuggfråga jag skrev in :)Sv:Musiktävling, beta version
<code>
public Boolean almostEquals(string1, string2)
{
int matches = 0;
// Börja med att kolla att dom är lika långa.
if(string1.Length != string2.Length)
return false;
// Loopa igenom varje tecken.
for(int i = 0; i < string1.Length; i++)
{
// Öka matches med 1 ifall tecknen matchar.
if(string1.Substring(i, 1) == string2.Substring(i, 2))
matches++;
}
// Kolla om matches är likamed eller mera än strängens längd-1 (ändra 1 om du vill tillåta flera feltecken.)
if(matches >= string1.Length-1)
return true;
else
return false;
}
// Använd funktionen såhär:
if(almostEquals(correctAnswer, userAnswer))
{
// blahblah
}
</code>Sv: Musiktävling, beta version
Något att tänka på.
Hade annars gjort ett korsordsystem men har ingen ide hur man ska få det att fungera.