Visste inte var jag skulle lägga denna fråga så det fick bli här. Ett abonnemang hos MOSMS och någon/något som kan surfa in till en av deras sidor Jo, det vet jag. Men jag vill veta vad som krävs om man ska köra allt själv. Vad behövs för server, abbonemang, kostnad mm? Ett sätt är att skaffa ett SMS-kapabelt GSM-modem och koppla till datorn. Har du något webbhotell? Jag har använt en gammal Nokia 6210 med seriekabel, fungerar fint. Har även testat med ett Huawei 3G-modem, tror det var ett E220. Tror de flesta modem eller telefoner som kan agera modem fungerar. Hur skriver jag programmen så jagkan skicka/ta emot sms/mms via webben om jag använder det du säger? De flesta mobiltelefoner och modem/3g-kort kan styras med AT-kommandon. Googla på t.ex. Nokia at commands så hittar du säkert bra tips och exempel. om du skall köpa en telefon för detta ända mål kolla så det stödjer smstext-mode och inte bara PDU. huuu detta verkar krångligt, eller så hittade jag ingen bra tutorial. Får kolla igen. Ett par frågor till. Kan jag ha min webbsida på ett webbhotell och datorn med den anslutna telefonen hemma? Skriver man olika AT commands för olika telefoner? om du tex. har en webservice på webbhotellet kan du köra at-commandon på din dator och skicka svaren vidare till webservicen. Webservicen påverkar din webbsida på webbhotellet.Skicka sms?
Vad krävs för att jag ska kunna skicka och ta emot sms/mms från en webbsida. Jag vet att det finns tjänster som mosms mfl. Men jag vill veta vad som krävs. Server, abbonemang mmSv: Skicka sms?
- typ ett script på en av dina webbar, en applikation du kör på din laptop...
/mSv:Skicka sms?
Sv: Skicka sms?
/JohanSv:Skicka sms?
annars kan jag rekomendera ballou.se dom har sms/mms tjänst
http://ballou.se/?id=3624Sv: Skicka sms?
/JohanSv:Skicka sms?
Sv: Skicka sms?
Sv:Skicka sms?
PDU kan vara lite knöligt att sicka SMS med då det måste kodas med PDU och skicka vissa at-kommandon.Sv: Skicka sms?
Sv:Skicka sms?