Sååååååååååna djä... amatörer. Japp, det där med personligt ansvar är något som fallit utanför ramarna för väldigt många. Och, om man är missnöjd med något skall man börja titta på sig själv för att se vad man kan förändra! <b>Fick inte skjuta ! Djä... trams, låt befälet på platsen bedöma det. <b>Fick inte skjuta ! Djä... trams, låt befälet på platsen bedöma det. Polisen behöver ju inte bry sig om "collateral damage"... Där har du fel Stefan. hahahah Stefan *LOL* Så du tycker de sedlarna som blev stulna är mer värda än ett människoliv? Polishelikopter.
Så djä... sjukt att en storstad som Stockholm har sin enda helikopter ute på landet.
2 mil från händelsernas centrum bevakad av en vägbom.
Flytta imorgon till Bromma.
Fick inte skjuta ! Djä... trams, låt befälet på platsen bedöma det.
Djä... byråkrater. "Måste fråga min chef som måste fråga sin chef"
Fyyyyyyyyyyy Fae....Sv: Polishelikopter.
HeppSv: Polishelikopter.
Djä... byråkrater. "Måste fråga min chef som måste fråga sin chef"</b>
Ja man kan ju fundera över detta om hur och när Polisen får ta till vapen...
I ett bostadsområde i Luleå startade Polisen ett mindre världskrig för att omhändertaga en redlöst berusad kille med en leksakspistol...Sv: Polishelikopter.
Djä... byråkrater. "Måste fråga min chef som måste fråga sin chef" </b>
Om vi då leker med tanken att polisen skjuter ner helikoptern eller skadar den så när rånarna startar den att den störtdyker rakt ner i marken. Att någon civil i närheten blir träffad av antingen helikoptern eller dess delar så personerna skadas svårt eller kanske dör.
Vad ska man då säga
"Tyvärr dog dessa personer/skadades svårt men vi stoppade rånet
Den dagen man vädersätter pengar mer en oskyldigas liv hoppas jag verkligen inte kommer.
Dock så skulle jag kanske inte säga nej om de skjuter ner den över skogen eller sjön som den var över :)Sv:Polishelikopter.
Högsta befäl på platsen behöver ej riskera åtal för felaktiga order... och dom behöver inte ens vara nyktra... ;)
Å andra sidan så är dom ju så dåligt tränade på att skjuta så dom hade förmodligen inte prickat helikoptern utan dom hade nog skjutit rakt igenom några hus och toaletter...
(drar fortfarande paralleller till händelsen på Porsön i Luleå)Sv: Polishelikopter.
Varje polis MÅSTE i sin utbildning se alla filmerna av polisskolan innan de kan bli poliser.
Då vet de hur de ska hantera sakerna och hur man ska skjuta Sv:Polishelikopter.
Ni som inte såg reportaget i Uppdrag Granskning och funderar över vad sjutton jag pratar om kan se klippet här: http://svtplay.se/v/1563794/uppdrag_granskning_om_polisskotten_i_luleaSv:Polishelikopter.
Han får väl skylla sig själv om han sitter på skithuset och runkar när det är polisaktion PG ;-)Sv: Polishelikopter.