Jag har precis lagt in Windows 7 på min Sony Vaio FZ31Z och har tyvärr tappat några funktioner: Man ska tydligen starta om datorn efter att man har installerat nått, det löste en del av sakerna :-) Om du skjuter knappen som sitter längst fram till höger på fronten till höger, så Hehe det är sant, men nu vill jag bara avaktivera 5 Ghz och inte 2.4 Ghz :-) Vissa drivrutiner saknas tydligen. Alt 3 lät ju intressant. Kan du tipsa om något sånt program? Jag har aldrig testat själv, men har läst bra recensioner om ett flertal sådana (kommer inte ihåg namn). Nu är problemet att en nyinstallera OEM-kopia av Windows som Sony har varit och kladdat på inte är någon bra kopia att utgå ifrån. Maken till skitprogram som man får med har nog världen sällan skådat. Kolla efter en driverscanner eller liknande som kan uppdatera alla dina drivrutiner automatiskt åt dig.Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
Jag kan inte avaktivera något wlan (2.4 Ghz eller 5 Ghz) via Wireless Device Switch och bluetooth finns inte ens med (den är också aktiv hela tiden).
Jag kan ändra på volymen med volymknapparna på tangentbordet men indikatorn som visade volymnivån tidigare på skärmen kommer inte fram.
Slutligen skulle jag vilja avaktivera att pekplattan klickar när man "duttar" på den.
Tips om hur jag får allt som jag vill ha det? Jag har installerat alla drivrutiner som finns på Sonys hemsida som jag tycker borde vara relevanta.
/ThomasSv: Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
Men allt är inte löst, jag kan fortfarande inte avaktivera något wlan och jag ser inte volymnivån när jag höjer eller sänker volymen.
/ThomasSv:Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
tänds en lampa och wlan aktivering möjliggörs. Hade exakt samma problem med
min :) lycka till!Sv: Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
Alt. 1: Fråga Sony efter dem?
Alt. 2: Installera tillbaka Vista med restore-cd så att alla drivrutiner är på plats, gör sedan en upgrade till Windows 7 (inte clean install).
Alt. 3: Installera Vista från restore-cd, och använd ett sådant "drivers backup and restore"-program som sparar ner alla aktiva drivrutiner, ta sedan dem med till Windows 7.Sv: Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
Kanske nån annan kan tipsa om ett specifikt?
Annars kan du söka på just den termen;
drivers backup and restore
på google eller download.com
där hittade jag flera.
Jag vet att alt. 2 låter illa, men tydligen har Microsoft fixat så att Win7 installeras bättre och lättare ovan på Vista än tidigare Windows-uppgraderingar. Har man en nyinstallerad Vista, antar jag att man inte märker av nån nackdel alls med en uppgradering (kontra clean install).Sv: Sony Vaio FZ31Z och Windows 7
Dock fick jag igång så att jag ser volymförändringar och liknande. Nu är det bara 5 Ghz-wlanet som ska avaktiveras, men det störs jag egentligen inte av så för tillfället är jag nöjd.
/ThomasSv: Sony Vaio FZ31Z och Windows 7