Jag fick en DVD skiva från en bekant. Vid viruskontroll dök upp denna meddelande \PATCH&OTHERS\VIEWKEYXP.EXE;"Potentially harmful program HackTool.FLZ";"Potentially dangerous object" Additional Details Tack! Låg <b>\PATCH&OTHERS\VIEWKEYXP.EXE</b> på skivan? I så fall kan du ju titta i skivan vad som finns där, bara du inte kör "VIEWKEYXP.EXE" då vet man inte vad som kan hända. Jag tycker det är ofarligt, Du kan ju göra en ny skiva utan det farliga programmet så är risken ännu mindre i framtiden att du gör något dumt. När man misstänker att det finns en skadlig fil kan man ladda upp filen till följande plats för att få den analyserad av en mängd olika antivirusprogram : http://www.virustotal.com/sv/ De två filer hittade AVG virusprogram Är det inte lite riskabelt att ladda upp en fil på en helt okänd hemsida, det skulle i alla fall inte jag göra. Det tycker jag inte, inte om det är nått du laddat ner från nätet. Mina egna filer skulle jag inte göra det med :) I detta fall jag laddat inte ner nåt(men jag brukar göra) utan jag fick en dvd vad jag skulle använda efter att jag formaterade om min HD. Jag köpt en begagnade dator. På den finns 2 märke klistrad 1 works 7.0 och en windows XP home men efter en kort tid proppat upp en varning att jag råkade ut program förfalskning .Dels därför vill jag formatera om. Har jag nåt nytta dem märkena ? Kan man ladda ner windows 7.Någon sa mig att man kan validera min ex med hjälp av dem märkena. Stämmer det ? tackar för all råd & hjälp.virus
Vad gör en sånt ? För vad använder man det? Finns sån sidor där får man lite information ?Sv: virus
This is the Hack-Tool General Information page.
A Hack-Tool is a utility program used to perform certain actions on a compromised computer, such as cracking passwords or scanning for vulnerable computers. This type of program can be legitimately used by system administrators to check a computer's security defenses, but may also be used by attackers to invade a system.Sv:virus
Den som skänkte mig dvd inte min dators administrator !!.Kan jag använda den?Om jag vill kolla min dator ? eller best att slänga ?Sv: virus
Sv:virus
"Virustotal är en tjänst som analyserar misstänkta filer och underlättar upptäckandet av virus, worms, trojaner och alla olika sorters malware som upptäcks av antivirus program"
Jag hittade detta när jag hade en liknande fråga om en misstänkt fil.
MVH/GöranSv: virus
"D:\PATCH&OTHERS\RESET5.01-WINBETA\RESET5SETUP.EXE";"Trojan horse Generic5.BWP";"Infected"
"D:\PATCH&OTHERS\VIEWKEYXP.EXE";"Potentially harmful program HackTool.FLZ";"Potentially dangerous object"
Är dem nyttiga? :-)Sv: virus
Sv:virus
Varför skulle det vara riskabelt?Sv: virus