Hej. Låter absolut som att det är något fel med ditt grafikkort. Stänger den av sig direkt eller får du bluescreen eller något felmeddelande föst? Detta felmeddelande kommer upp: Är datorn ny? eller är någonting i datorn nytt? Låter som att datorn får problem vid krävande uppgifter. Det skulle kunna vara ett värmeproblem. Kolla att alla fläktar fungerar samt att fläktar och kylflänsar inte är fyllda av damm. Värmeproblem är det första jag tänker på, det finns lite program du kan ladda ner för att se hur varma din komponenter är.Datorn stänger av sig, hjälp !
När jag tex vill se en video med hjälp av Windows media player eller går in på min flygsimulator så stänger datorn av sig .
Vad kan det vara för fel ? Hjälp mig fort !
LisaSv: Datorn stänger av sig, hjälp !
Sv:Datorn stänger av sig, hjälp !
Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation ask your hardware or software manufacturer for any windows update you might need.
If problem continues disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need use safe mode to remove or disable components, restart your computer press F8 to select advanced start up options and then select safe mode.
Technical information:
***STOP:0x40000080(0x841E54F0,0X84040C10,0X841A547C,0X000000002)
Beginning dump of physical memory
physical memory dump complete
contact your system administrator or technical support group for further assistance."Sv: Datorn stänger av sig, hjälp !
Är det en stationär eller laptop?
Började problemen helt plötsligt eller har det alltid varit såhär?
Om det är något som dykt upp på senare tid utan att du gjort ändringar är det nog tyvärr ditt grafikkort som gett upp. Enda du kan göra i så fall är att köpa ett nytt. Men testa det först i en annan dator eller be dem testa det i butiken.
Om din dator eller någon hårdvara i den är ny och det aldrig har fungerat kan du testa ladda ner drivrutiner för den.Sv: Datorn stänger av sig, hjälp !
/JohanSv: Datorn stänger av sig, hjälp !
Annars så kan det vara krångel med RAM-minnet, jag hade ett defekt ramminne en gång i tiden och upplevde samma problem som du, när jag bytte ut minnet så försvann problemen.