Igår gick jag till sängs som vanligt men blev lite törstig så gick till köket och hämtade vatten, när jag kom tillbaka till sängen såg jag en liten papperslapp. Det visade sig vara en bild på en häst utklippt ur någon tidning. På baksidan av lappen såg jag att det var en finsk tidning. Skulle kunna tänka mig två saker, Har du lånat någon skrift eller packat upp något som det kan ha ramlat ur ifrån? När jag berättade om det på jobbet så fick jag veta att maffian faktiskt gör så (dock med riktiga hästhuvuden). Glömde nämna att jag nog inte vet någon som som har speciellt stort intresse för hästar, men en hel del finska personer känner jag ju eftersom jag trots allt bor i finland. :) Någon kanske hoppa in genom ditt fönster och la den där för att messa med dig. En kompis kanske. Eller så har du ett finskt spöke i ditt hus. I så fall är den väldigt bra på höjdhopp eftersom jag bor på 3e våningen. :) Jag tror nog mer apå spöket. Om jag som skeptiker får titta på det så har du alltså följandeSåna där saker som bara inte går att förklara
Men var kom den ifrån? Jag har aldrig klippt ut nån bild på en häst och jag har inga finska tidningar. jag bor ensam i min lägenhet och får inte besök så hemskt ofta.Sv: Såna där saker som bara inte går att förklara
Det första är att du drömt alltihop.
Det andra är lite mer övernaturligt.
Finns det någon i din närhet som har hästar och finskt påbrå?
Som när min far gickbort så var det som ett stor lättnad släppte från min kropp.
Det är kanske något sådant med dig, det finns nägon som vill visa dig något!.
Och ja, min far hälsar på mig rätt ofta, Känner att han är där någon dag i veckan.
ibland känner man doften ibland känns det bara lite tyngre i kroppen.
Så känn efter dina inre kännslor och vad din kropp säger. svaret kanske inte ligger så långt iväg som man tror.Sv: Såna där saker som bara inte går att förklara
Sv:Såna där saker som bara inte går att förklara
Enda skriften jag kan minnas att jag rört vid är en hemmets veckotidning medan ajg besökte min farmor på sjukhuset. men den var rätt ny (inte begagnad iaf). Och efter det cyklade jag hem. har svårt att tro att den skulle hängt med hela vägen och sen på nått sätt hamnat i min säng.Sv: Såna där saker som bara inte går att förklara
Sv: Såna där saker som bara inte går att förklara
Sv:Såna där saker som bara inte går att förklara
Sv: Såna där saker som bara inte går att förklara
* Bild av hästhuvud
* från tidning på finska
Den sistnämnda faller pladask i o m att du bor i finland, och den första punkten är en bild som kan komma från vilken tidning som helst. En bild på en häst är inget ovanligt i tidningar.
Är bilden verkligen av ett hästhuvud eller saknas en del av nosen, eller har den kanske en del av kroppen med sig på bilden? Om något av dessa är korrekt tror jag att du har en slumpvis vald utrivning från en slumpvis vald tidskrift. Det bara råkade vara en bild av en del av en häst...btw har du funderar över om det var texten på finska som var meddelandet?
Jag tror nog övernaturliga kan glömmas i detta fall, du har dock råkat ut för ett verkligt fenomen som kallas för "livlig fantasi" :-)