Innan du lägger energi på göra om sajten, se till att allt du har fungerar.. Ja Ja Ja Vi har läst det förr. Ojdå, har jag missat! Hur går saker egentligen sönder helt plötsligt? Ja visst är det lustigt, jag har ett föråldrat program jag underhåller på jobbet och helt plötsligt slutade det fungera. När jag tittade närmar epå felet märkte jag att den klagade på en Hårdkodad AS400 SQL-sats... Enda förklaringen jag ser är att något förändrats på AS400 maskinen. <b>Hur går saker egentligen sönder helt plötsligt?</b> fixat, när jag uppgraderade sajten till version 3.5 missade jag vissa html-taggar, i det här fallet <title runat=server>, och de gav dessa fel tyvärr. Blir lite småsur när Folk citerar gamla Murphy och gör det fel.! Ha Ha har du inget jobb att sköta ? <b>Blir lite småsur när Folk citerar gamla Murphy och gör det fel.! <b>Blir lite småsur när Folk citerar gamla Murphy och gör det fel.! "Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
ALLA certifieringar du har (vet ej hur moderna de är för övrigt, men bortsett från allt sånt):
------------------
500- Ett internt fel har uppstått
Felet har uppstått i filen: /area/cert/coursedetails.aspx
Sidan har utfört ett fel och avbrutits. Felet rapporteras nu automatiskt till oss.
Vi ber om överseende och rättar till detta problem fortast möjligt. Vänligen prova igen om en stund för att se om felet är avhjälpt. Tack för visat tålamod.
Sv:"Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
Men i princip håller jag med Hjalmar. Siten är bra men det finns skönhetsfläckar.Sv: "Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
Murphys grundlag:
Allt som kan gå galet gör det, och vid sämsta tänkbara tidpunkt.
O'Tooles tillägg till Murphys lag:
Kan ingenting gå galet, gör det ändå det.Sv: "Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
Det är så historien förfalskas.
Så här lyder Murphy:s lag och inget annat.
<b>"om något kan gå fel så kommer det göra det".</b>
Fråga NASA
"Mother nature is a beech"Sv:"Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
Mother nature is a (häxa) beetsh eller :-) kan inte alla fula ord på engelska ;-)Sv: "Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
"om något kan gå fel så kommer det göra det". </b>
Kan bara hålla med. =)
"Murphys ursprungliga formulering var: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Murphys_lagSv:"Testcertifiera dig" -- Pelle se hit
"om något kan gå fel så kommer det göra det". </b>
Sven, Blir du lite småsur på dig själv nu? ;-)
Du citerade ju inte heller helt korrekt :-)
Skulle visst vara
<b>"Murphys ursprungliga formulering var: "Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Murphys_lag</b>
Så vi hade lite smårätt båda två:-)
Tack Niklas för det