Vad anses vara en helt okey ingångslön för en tjänst som ASP.NET programmerare kombinerat med systemutveckling i VB.NET? oj det är inte så lätt. inget förslag alls? jag har fått "okey" på 26k/månad.. men tycker det är för lite, funderar på att kräva 28-29k istället.. 26k är ju ok som ingånde lön. 26k är ungefär vad jag har efter 4 år som PHP-programmerare. men när man läser i lönebarometrar vad median-lönen är för en programmerare så ligger den på 27k ca.. En Systemutvecklare (skillnaden kan inte vara stor på titlarna) ligger ytterliggare några tusen upp... Har ingen direkt koll på detta. Men om det stämmer att 27K är medianlön så är det väl inte så orimligt med 26K som ingång? om man enbart jobbar som programmerare kanske.. men i mitt fall ska jag även utveckla system, jag ska jobba med hårdvara och montera hårdvara och annat... Ta vad du får, 26K verkar vara mer än nog om du är lika tokig i vardagslivet som här. Pengar är inte allt. Kolla noggrant upp vad för utvecklingsmöjligheter och ev utbildningar som du kan tänkas få. Sedan kanske företaget har personalförmåner som kan vara mycket värt. Visserligen är det rätt många år sedan, iallafall innan det fanns PC.Ingångslön .net programmerare
Tjänsten innebär även lite andra kompetenser jag besitter än ovan, bland annat krävs endel beräkningar av olika flöden, samt komponentuppbyggnad och installationer av hårdvara ute på fältet..
Bra att veta är att jag har många år i branschen, varit programmerare i 10år..
Utbildning, förrutom att jag drivit eget datorföretag i 12 år har jag en kandidat inom matematik samt har jag läst mycket programmering och datorrelaterade ämnen utöver min kandidat.
Kan kanske också vara bra att veta att tjänsten ligger i Kronoberg småland....Sv: Ingångslön .net programmerare
Du har ju erfarenhet och utbildning men att säga en siffra är för mig omöjligt
Hatar verkligen när de ber om en lönespecifikation, har god lust ibland att skriva "En lön där jag kan leva på och gillar"Sv:Ingångslön .net programmerare
Sv: Ingångslön .net programmerare
kanske kan begära högre efter ett år??
Risken finns ju att man "skrämmer" bort arbetsgivaren.Sv: Ingångslön .net programmerare
Sv:Ingångslön .net programmerare
så 26k i underkant kanske..Sv: Ingångslön .net programmerare
/JohanSv:Ingångslön .net programmerare
Den i särklass viktigaste biten är trivselfaktorn. Känner du att det är ett företag du kan trivas på är det värt några 1000:- mindre jämfört med firman som betalar mycket men är helt piss.Sv: Ingångslön .net programmerare
Min lön då var 2040:- / Månaden
Men å andra sidan lärde jag mig ett yrke, vilket jag sedan alltid haft anknytning till.
Så man får se det som läropengar, att ha dålig lön...
Tiden kommer när man kan ta igen det :-)