Hur kan Vi tillåta att det blir så här Haiti. För att vi bara hjälper när det redan är för sent. <b>Varför Varför har Vi inte gjort något innan ?</b> Off topic: Dom förutspådde inte jordens undergång, det råkar bara vara då deras kalender slutar. Det kan bero på i princip vad som helst. <citat>Vad exakt skall vi göra? Snart är det översvämningar tack vare polarisarna smälter, Men ingen gjorde något vettigt i Köpenhamn på stormakternas möte. Så vi kanske skall säga så när det blir vått om fötterna </citat> <b>Off topic: Dom förutspådde inte jordens undergång, det råkar bara vara då deras kalender slutar. Det kan bero på i princip vad som helst.</b> Vad besviken jag blir... Jag trodde att tråden handlade om Sven Åke själv. Ja jissus, Per. Det trodde faktiskt jag med. SÅP, Jag höll med Per Hultkvist, vill du kalla oss för bill o bull, så gör du det, lite roar en delVärldens rövhål
Mina synpunkter gäller deras moral. Hjälp Hjälp ! efter Din bästa förmåga.
Världens rövhål var ju Calcutta innan men nu har Haiti övertagit.
Varför Varför har Vi inte gjort något innan ?Sv: Världens rövhål
Vad vi borde göra är att se vilka som har det dåligt men ännu inte blivit totalt ödelagda av kring/naturkatastrofer.Sv: Världens rövhål
Vad exakt skall vi göra? Snart är det översvämningar tack vare polarisarna smälter, Men ingen gjorde något vettigt i Köpenhamn på stormakternas möte. Så vi kanske skall säga så när det blir vått om fötterna "Varför Varför har vi inte gjort något innan?" Jag hade gärna skänkt pengar till välgörande ändamål om man var säker på att pengarna kom fram. Men ta nu VD´n för rödakorset som har roffat åt sig 7 mille på några fakturor. Och alla andra idiellt arbetande förreningar som gör en stort och bra insatts, men där det sitter penga giriga chefer som skall ha fallskärmar så stora att det är svårt att fatta storleken på dom. Hade man vetat att pengarna kommer dit dom är avsedda för så tror jag att många fler hade skänkt pengar. Visst är det synd om dom stackarna på Haiti, Men vad skall vi göra? förutom att skänka pengar till hjälpinsamlingarnas vd.Sv: Världens rövhål
Vad skall vi göra?
Vi kan inte påverka jordensundergång. Någongång kommer den att ske. Indianerna spådde 2012....
Samtidigt tycker jag det ligger lite i vad de själva vill därborta.
Lika illa är det med alla rövhål i världen.
/MagnusSv:Världens rövhål
Sv: Världens rövhål
Bara snack detta med växthuseffekten, klimatet har alltid växlat genom seklerna.
Och havsnivån har varit både högre och lägre.
http://www.barometern.se/ledare/klimatvaxlingar-ar-naturliga(1608352).gmSv: Världens rövhål
Tar kalendern ens slut? Vad jag förstått tar den inte slut mer än vad vår kalender tog slut 1999-12-31 (pga milleniumskiftet)...alltså den bara fortsätter att rulla på?Sv: Världens rövhål
Sv:Världens rövhål
Finns väl ingen mer passande beskrivning.Sv:Världens rövhål
//
Tar kalendern ens slut? Vad jag förstått tar den inte slut mer än vad vår kalender tog slut 1999-12-31 (pga milleniumskiftet)...alltså den bara fortsätter att rulla på?
//
Var själv med om den hysteri som fanns vid melleniumskiftet, med test av system, processorer osv som alla varnade om att de skulle stanna.
Ironi'n var att hela kalaset var överilat, inte ett skit hände, allt jobb överreagens, så man kan fråga sig
fortsatter det att rulla på, igentligen..