Hej! Jag är väldigt nöjd med min D-Link DIR-655. Troligtvis lite overkill för ditt användningsområde men den har gått 24/7 i ~1 år med konstant trafik i princip och inte hängt sig en enda gång. Jag gillar min Netgear. Vad det är för model vet jag inte men fungerar perfekt Jag vill gärna veta modellbeteckningen om du kan hitta den, allt är intressant. Jag har en D-link DI 604, Och den har också gått 24/7 hur länge som hällst utan några problem. Många som man hör och läser säger att d-links grejer är skräp, men det kan inte jag hålla med om. Rätt konfigurerad med brandvägg och portforward så går den som ett urverk:-) Denna har ingen trådlös anslutning, men det skriver du inget om. Vad har du läst för nått angående DIR-655 och instabilitetsproblem? Skulle vara intressant att veta. NetGear WGR614 DI 604 har jag haft två av, ingen av dem mår särskilt bra.. :/ Den ena har väl alltid haft värmeproblem, men för några år sedan tog jag tag i det och monterade in en fläkt i den, sedan gick den bättre. Den andra köpte i samband med fläktarna, men den blev switchen konstig i och switchade lite som den kände för, en del paket kom fram, en del inte. Thomas: har kollat på prisjakt.se, ganska många tycker den är fantastisk, men det är en hel uppsjö med missnöjda användare också :/ D-Link Di-524 har kört 24/7 i ett par år utan problem. Hm, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314078Stabil och simpel bredbandsrouter
Är det någon som har förslag på en bra bredbandsrouter?
Mina "krav":
1) Stabil, den får inte lida av värmeproblem, hängningar osv.
2) Simpel. Så länge den ser till att jag kan räkna med att den har en fast ip internt så är jag nöjd. (Vilket alla klarar, men det är på den nivån kraven är)
Användningsområde: jag orkar inte försöka få min linux-brandvägg och dess konfiguration att leka fint med en default gateway som har dynamisk ip.
/Mvh
Oskar JohanssonSv: Stabil och simpel bredbandsrouter
ThomasSv: Stabil och simpel bredbandsrouter
Sv:Stabil och simpel bredbandsrouter
DIR-655 verkar intressant, men jag vill gärna jämföra med något annat också. (Främst då det verkar finnas lite för många som klagar på instabilitetsproblem med den.. :/ )Sv: Stabil och simpel bredbandsrouter
Sv: Stabil och simpel bredbandsrouter
ThomasSv: Stabil och simpel bredbandsrouter
http://www.netgear.se/Products/RoutersandGateways/WirelessGRouters/WGR614.aspx (nyare version är den i länken)
Är gammal så jag tror inte de finns att köpa.
Kanske dess nyare version
En person jag känner köpte en D-link som var för spelare för att ha den hemma som server för den hade Gigakort och en väldigt snabbt trueeport (vet ej vad det heter men menar från WLAN till LAN)Sv:Stabil och simpel bredbandsrouter
(Ska då tillägga att det är två helt olika hårdvaruversioner av samma DI 604, med kanske 3-4 års mellanrum?)Sv:Stabil och simpel bredbandsrouter
Sv: Stabil och simpel bredbandsrouter
Hade tidigare en annan D-Link (minns inte modellen tror DI-614) fungerade också utan problem.
Gav bort den till en kompis som fortfarande använder den utan problem.Sv: Stabil och simpel bredbandsrouter
Tror det blir den ("Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GL - trådlös router") om ingen har någonting annat att tillägga?
(Tänker mig dd-wrt på den, firmwares har en förmåga att hanteras bättre i open source-communityn av någon anledning.. ;) )
Utöver det så kan man väl anse den här serien rätt beprövad, och Linksys tillverkar väl rätt bra grejjer..?