Vi skriver av deras skuld (Haiti) Tänkte samma sak. Skrev innan "Världens rövhåll" Står för det. Det största problemet är att i-världen dumpar sitt överskott i länder som Haiti. Den lokale bonden kan inte längre konkurrera. När han inte får täckning för sin kossa så måste han sälja henne. När pengarna är slut är bonden bankrutt. Då vaknar i-länderna.... ger ett bidrag. Det är fel! EU måste sluta dalta med sina egna bönder. Ta bort allt stöd för dem. Upphöra med överskott dumpning! Bra sammanfattning Magnus.Var tänker jag fel ?
Hur hjälper det enkla Johse på gatan. Ok dom avskrev skulden !?
Jag har ingen skuld säger Johse.
Hur hjälper Vi Haiti genom att avskriva deras skuld ?
Nu vill jag ha intelligenta inlägg !Sv: Var tänker jag fel ?
Men kanske är det så att de idag betalar av en del av denna varje år och nu istället kan använda dessa pengar för att återuppbygga samhället.
Har de ingen skuld är det kanske dessutom lättare att låna mer pengar ;-)Sv:Var tänker jag fel ?
Hur fae... kan Vi tillåta att det blir så här (moral)
Dominikanska Replubliken som ligger bredvid är ju helt Ok.
Jaaaaaaaa fy fae... Det är synd om människan som Strindberg skulle säga.Sv: Var tänker jag fel ?
Länder som kört afrikanerna till Haiti bör ta lite mer ansvar ...
Sedan har jag sett på ett program från sydamerka där indianerna vill att länder som spanien etc skall betala tillbaka lånet som de gjorde på 14-15-16-17-18 talen med en blygsam ränta om 10%. Faktum är att det inte finns så mycket pengar i hela världen ... Sv:Var tänker jag fel ?
Precis så är det.
Framför allt Frankrike borde ha tagit ett större ansvar för sin forna koloni.