För flera år sen jobbade jag enbart med VB5/VB6 Testa c#, det skrivs mera likt c/++, javascript, actionscript osv. mmm men om jag nu ska köra .NET så är väll allt objektorienterat (VB,C#,C++) Ska du börja så helt nytt så rekommenderar jag nog C++. Det är lite svårare, men du vinner på det i längden då du får en större förståelse för koden. .NET är bra, men kan vara lite väl förlåtande ibland vilket gör det lättare att lära sig skriva dålig kod ibland. jag programmera i vb6 med innan och tänkte att vb.net det blir nog inte så svårt att gå över till. Med et var det. Så jag kör med C#. när man kör i vb.net tänker man in gamla vb6 tänk som inte alltid funkar i .NET. så jag skulle rekommendera C# då det blir nytt språk och nytt tänk i .Net banor När jag gick över från VB6 till VB.NET så undvek jag att använda VisualBasic-namespacet och då gick det väldigt smidigt. Dock får man se till att ta bort "Imports Microsoft.VisualBasic" högst upp i koden, som oftast infogas automatiskt. Vet inte om det alltid gör det i VB.NET-projekt eller om det har att göra med om man har VS inställt i "VB-läge".Välja rätt program programmering
Sen började jag med ASP och vidare blev det PHP.
Nu på senare tid är det enbart PHP/JS och AS (Actionscript i flash) som jag jobbar med
Har börjat "leka" lite med Bash programmering och även en del C/C++ i linux och det är jag rätt så grön.
Jag slutade med program programmering för att helt jobba med web programmering för jag tyckte det var roligast. Men nu på senare tid har man känt att ibland kunna göra enkla små program men nu kommer frågan i vad??
Ska man försöka komma igång med VB6, Programmet körs ju inte lika mycket nuförtiden men jag ska ju bara göra sakerna till mig själv.
Eller ska jag välja lite nyare som .NET
Jag försökte med VB.NET i början men märkte att gå från VB6 till VB.NET var inte så lätt (För mig i alla fall)
Eller kanske C/C++ (Alltså jag vet knapp skillnaden ska jag erkänna) för jag tycker endå (Detta kommer jag säker få mothugg som tusan) att Javascript, Actionscript, Bash, PHP och C++ liknar lite varandra.
Att en del kommando har ett liknande upplägg och heter nästan likadant.
Att man kanske skulle köra .NET med C/C++ för då kan jag ju jobba med både i windows och i Linux med mina små projekt.
Vad tror nu, kom ihåg att jag ska bara ha detta för skoj skull, inget jag satsar på eftersom jag fortfarande jobbar med webbprogrammering.Sv: Välja rätt program programmering
Men eftersomd et är helt objektorienterat behöver du tänka lite annorlunda när du programmerar i det.Sv:Välja rätt program programmering
Men visst. Bara det finns stora information och forum så kan man testa C# eller C++Sv: Välja rätt program programmering
Sv:Välja rätt program programmering
Sv: Välja rätt program programmering
Thomas