En söt historia om en listig mamma. Eftersom kompisen inte hittade den i sin säng så har den inte heller sovit i sin säng. En anledning skulle vara att kompisen sov ute varje dag, men om vi utgår ifrån att den "äldre kompisen" också är kille så kan det också betyda att "sonen" är homosexuell eftersom de sov i samma säng. <b>kan någon förklara den för en dum ålänning?</b>Ljug inte för mamma.
Sonen hade flyttat in till en något äldre kompis som inneboende.
Dom bjöd in mamman till sonen på middag.
Några dagar efter middagen klagade kompisen på att det försvunnit en dyr silversked efter middagen.
Sonen ringde sin mamma och frågade ."Kära mamma har du tagit med dig en sked från middagen."
Nej sa mamman , men om han kollar i sin säng så ligger den där. Woops.Sv:Ljug inte för mamma.
Normalt sätt börjar väl historien med att mamman på något sätt tror att hennes barn är ett par med den barnet flyttar in hos, men att barnet förnekar det, därav testet. Jag har väl hört den i ett antal varianter (tjej flyttar in hos kille, kille flyttar in hos kille, tjej flyttar in hos tjej och ett antal misstankegrader från mamman).
Normalt sett anklagar väl partnern mamman och får barnet att ringa upp mamman också.
Första gånger jag hörde den skrattade jag så barnvagnen skakade. ;-)Sv: Ljug inte för mamma.
Nej du är inte dum men oskyldigt naiv.
<b>Varför hittade inte kompisen skeden i sin egen säng ?</b>