och det är dags att köpa sig en licens. Om RC:n gav rabatt så skulle väl alla installera den först innan dom köpte en riktig licens. Jag tycker i alla fall inte att det är så konstigt att man inte får någon rabatt. Har inget bra svar, men jag köper inte riktigt argumenten... Thomas: mmm fast frågan hur bra det är att köpa via Tradera. Aha, det förklarar hur dom kan vara så billiga. Aja, då ska man nog inte köpa någon billig nyckel på Tradera. RC-versionen skiljer sig från den färdiga RTM-versionen. ok men det får bli en OEM licens. Release CandidateSnart går Windows 7 RC tiden ut
Dock är det två saker jag inte gillar och jag hoppas jag har fel och någon kan rätta mig
1)
Jag kör RC sedan ett bra tag men jag får ingen som helst rabatt att gå över till den "riktiga" windows 7
2)
Jag är tvungen att installera om hela burken
3)
Eftersom jag måste köpa en ny licens så blir det ju inte så billigt.
Ska man vara laglig och inte köpa en OEM licens (jag kör ju windows 7 nu och de kräver ju att man inte kört något OS förut på burken) så kommer det kosta 1895 kr för en Home Pre
Gillar windows 7 skarpt och jag betalar gärna en liten peng men det finns gränser.Sv: Snart går Windows 7 RC tiden ut
Personligen hade jag köpt en OEM-licens även om det kanske inte är helt enligt reglerna. Jag har inte hört att det ska finnas några spärrar för det, mer än moraliska :-)
Om du vill handla billigt så finns det många på Tradera: http://qrl.se/3Q
Vet inte riktigt hur dom kan vara så billiga, men ingen har ju fått dåliga betyg så jag antar att dom fungerar.
ThomasSv: Snart går Windows 7 RC tiden ut
1)
Visst kan man tänka sig att man kan få rabatt för att man hjälpt till att testa RC:n, men ingen har tvingat dig och du har ju faktiskt inte betalat något för RC:n, så jag förstår inte riktigt varför du bör få rabatt?
2)
Jo, men det visste du ju den dagen du installerade RC:n också.
JohanSv:Snart går Windows 7 RC tiden ut
Finns ju en risk att det är pirat för priserna är ju rätt så misstänksamma :)
Verkar som det är licenser från TechNet och dom får man ju inte sälja eller sprida
Johan
Mitt tanke är att man har redan media men kunde nergradera sig till Home versionen.
Priset tycker jag borde vara lite lägre om man behövde ladda ner den och bränna själv
Jag såg inget att det krävdes att man måste installera från början igen efter testpersonen.
Jag var bland de första som körde det och läste ingen information om det.
Det kom fram senare att det kommer kunna behövas.
För mig tyckte jag det skulle räcka med att skriva ett nytt licensnummer och den gradera ner sig och man får en riktigt licens.Sv: Snart går Windows 7 RC tiden ut
ThomasSv: Snart går Windows 7 RC tiden ut
Det är därför inte möjligt att använda samma media och det skulle inte vara en bra idé att installera över, även om det var möjligt.Sv:Snart går Windows 7 RC tiden ut
Kan inte tänka mig att de ska kunna se det och vad fasiken, så farligt är det inte tycker jag.Sv:Snart går Windows 7 RC tiden ut
Alltså typ sista steget av beta.
Om jag förstått det rätt.