kommer inte ihåg vilket företag jag fick mailet från. Logga in som en adminstratör och gå till skrivbordet via kommandotolken och ta bort mappen den vägen. Det har kallats GodMode av vissa eftersom det spred sig att en mapp med namnet Det funkade bra med att ta bort den via komandotolken. Tycker inte man kan anklaga Microsoft när det är man själv som använder ett hack för att ta fram ett debug-verktyg, som inte är tänkt att du ska använda.dator hakar sej
Men jag brukar få mail därofrån titt som tätt, och i det står det en del recentioner om olika småprogram som man kan köra i sin dator för att tex rensa registret och sånt.
Denna gång var det ett tipps med så man skulle komma åt fler funktioner i vindows.
Det skulle fungera i windows 7 och vista.
man skulle helt enkels skapa en mapp på skrivbordet som man döpte till ett specifikt namn så skulle man få tillgång till flera funktioner.
Sagt o gjort jag skapade mappen och döpte den till det dom skrev tryckte på enter, sen var det slut med den inloggningen. Så fort jag loggar in på den användaren så hänger sej det.
Om jag loggar in med annan användare så går det bra men när jag går i utforskaren och klickar mej till den första användaren och på skrivbordet så hänger det sej igen.
Så nu är jag desperat för jag vill ha tag på filer på den användarens skrivbord, samt komma åt mina mail som ligger där.
Någon som känner igen det och har lösning på problemet.Sv: dator hakar sej
ThomasSv: dator hakar sej
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
ger dig en superkontrollpanel. Sanningen är dock att du kan döpa mappen till vad som helst så länge den har den ändelsen efter punkten.
Det är inget nytt i denna kontrollpanel utan den ger bara direktlänkar till alla möjliga inställningar i Windows som annars hittas längre in i kontrollpanelen. Den har använts av Microsoft under utvecklingen av Windows.
Den är som du märkt väldigt instabil. Bläddrar man längst ner med rullisten kraschar den oftast på 32-bit Windows och med 64-bit kraschar typ hela Windows.
Lösningen är att starta Windows i "command line safe mode" och på den vägen ta bort mappen.Sv:dator hakar sej
Tack för hjälpen.
Men det är lite konstigt att bara för att man skapar en mapp så skiter det sej :-)Sv:dator hakar sej