Så djä... arg på Er som litar på att min processor dölja dålig programmering. hehehhehe <b>Levern och hjärnan är bra </b> Hehhehehe 62 ms . ! Då blir jag "immpad" *LOL* :-) Jag garvar BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAA <b>Men !!! Va Fae.... har Ni köpt något sämre "shit" än Vista.</b> mmm... håll god min och försvara en sjuk sak. <b> Thomas ! </b> Ang optimering. Det är klart att alla OS kommer ut "halvfärdiga" som du säger. Egentligen Vista skulle aldrig komma ut men MS var tvungen att släppa nåt för att tjäna pengar. Från början var det tänkt att Vista blir som Win 7 är nu med alla funktioner Win 7 har men som sagt de hade inte så mycket tid på sig och släppte halvfärdig produkt. Jag sa att XP var det bästa OS på länge och det är sant men hur många år har XP vart ute?? Hur många patchar det har kommit för att göra XP som den är idag? mmm... Mycket skrik och lite ull sa kärringen när hon klippte grisen. Hur länge har du kört Vista, Sven? Dom flesta som klagar på det har knappt testat det. Och som jag skrev tidigare så hade även underbarnet XP många problem i början (så många så att jag hängde kvar vid Windows 2000 länge). Ingen verkar komma ihåg det. "XP har inget existensberättigande på en ny dator idag." <b>Fixar man rätt drivrutiner (vilket inte är svårt alls idag) så fungerar det väldigt bra. Ok har nu läst om nya <b>Lucid Lynx</b> Läs lite noggrannar Sven. Bättre intregrering med Active Directory, nyare grafikdrivrutiner, snabbare boot, uppstädning av UI:t, företagsmoln osv. 10.04 är ju en LTS, så riktigt omvälvande ändringar får vi väl vänta på tills oktober. Just det, bara sex månader mellan releaserna! Ok jag köper väl det dåååååååååå. Tja, främst är det väl C, Python och Java som gäller för Ubuntu. För mät och styr via USB kan du använda libusb-biblioteket. För Python finns pyusb. Finns också diverse Basic-varianter för Linux, den populäraste kanske är http://gambas.sourceforge.net/en/main.html. Väldigt många program går också att installera direkt från OS:et över nätet. Bara att leta fram pakethanteraren å välja och vraka! Det var som fae... då får jag kanske tänka om. En av dom få ! som kan stava till processor ! <b>Kan du svara på varför Vi "amatörnissar" inte fått tillgång till USB via MS</b> Wooooops <b>Kan du svara på varför Vi "amatörnissar" inte fått tillgång till USB via MS</b> Johan: Det är just det som libusb gör. Använde själv Windowsversionen av projektet, libusb-win32, med en Javawrapper för att kommunicera med en styrkrets för 1-Wire. USB-kommunikation av meddelanden till/från olika endpoints i enheten. Libusb erbjuder funktioner för att hitta enheter och kommunicera med dessa via meddelanden. Ang KommunikationJag litar på min processor. !
Så djä... mycket "bull" man har sett genom årens lopp.
SÅ djävla Arg att se hur Ni köper Vista utan kritiskt tänkande.
Så djä... arg på på hur Ni helgonförklarar 64 bit. Djä.. bullshit som nästan ingen behöver.
Vi är inte mogna för att omfatta detta stora tal.
mmm.. Optimera 32 bit innan Ni cyklar ut i binära rymden.Sv: Jag litar på min processor. !
<code>SÅ djävla Arg att se hur Ni köper Vista utan kritiskt tänkande.</code>
Idag köper man inte längre Vista. Det är nämligen Win 7 som är populärt :P Vista har varit det för länge sedan
<code>Så djä... arg på på hur Ni helgonförklarar 64 bit. Djä.. bullshit som nästan ingen behöver.</code>
Vissa har mer än 4 GB RAM minne och varför ska jag köra 32 bitars OS och förlora mina 4 GB extra? Ska jag bara slänga de?
Sen undrar jag om du behöver svar på ditt konstaterande/frågor alls Det verkar inte som :)....
Jag lär mig aldrig Sv:Jag litar på min processor. !
Jag provocerar "Provokatsi" (ryska)
Men !!! Va Fae.... har Ni köpt något sämre "shit" än Vista.
Varför ??? går Ni på alla djä... bluffgrejor MS hittar på ??? Vista Vb4 mm.
Förstår adresseringen 4 G. Så modern är jag.
Men alla djä... programmerare som döljer dålig/usel kod med att processorn
gör att användaren inte märker det.
Phuuuuuuu Sven "optimeringsbög" mm. ;-)
Programarkivet:Ny Optimerad Mandelbrot
Skulle vara djä... roligt att höra vad Ni 64 bit "nissar" får för tid ???
Kolla gärna. Kanske något som väcker utvecklingstankar !?
http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/default.aspx?uid=1556
PS
OCH Pelle varför får inte jag grön "plupp" som trogen gäst sedan 2000 1800:-genom åren inbetalt !?
DSSv: Jag litar på min processor. !
Själv skulle jag vilja köra linux på min maskin men det betyder att jag blir lite begränsad. Jag har sagt för länge sedan att XP-et var bästa OS som kom från Microsoft och kommer komma på länge. Men vad ska man göra... :)
Annars jag får usla 62 ms på din program
http://img146.imageshack.us/img146/7209/svenpon.jpg
Dock sitter jag på en gammal AMD athlon x2 (Athlon 5000+ BE) öveclockad från 2.6 GHz till 3,2 GHzSv:Jag litar på min processor. !
Förstår att det blir så .
Men blir förbannad på folk som tror att det finns genvägar. !
Optimera och ta inga genvägar !Sv: Jag litar på min processor. !
Gick in på adressen.
Vaket att inte skriva den som länk ! Skyll dig själv om du är nyfiken !
Se om Vi kan få hit fler ;-)
http://img146.imageshack.us/img146/7209/svenpon.jpg
PS
Skitglad att mitt enkla alster funkar på Er dator också.
DSSv: Jag litar på min processor. !
Jag har kört Vista sen ~2006 då det ingick när jag köpte en dator. Har fungerat utmärkt förutom några mindre små problem. Hade dock stora problem när "underverket" XP kom också, så det är ju inget unikt.
Nu kör jag Windows 7 eftersom det trots allt är bättre än Vista.
Förstår inte hur folk kan köra gammalt "shit" som XP idag. Ok om man använder en gammal dator och bara kör vidare, men att aktivt försöka hålla sig kvar vid XP trots att man köper ny dator förstår jag inte.
Windows 7 är det bästa OS som Microsoft har gjort och faktum kvarstår att det bara är marginellt bättre än Vista.
Folk som sågar Vista och hyllar Windows 7 har troligtvis inte provat båda versionerna speciellt många minuter.
ThomasSv:Jag litar på min processor. !
Tror också att 7.0 blir bra strax.
Det sjuka är att dom lurar (inte mig) med Vista.
XP är kanonbra så inget ont om det.Sv: Jag litar på min processor. !
Är det inte sjukt att MS lurar såna som ex <b>Du</b>
att göra reklam för en produkt som bara är halvfärdig ?
Det djä... Vista borde egentligen aldrig kommit ut. <b>BASTA</b>
Det retar mig så förbannat att intelligenta som ex Du bara säljer Er och går på sånt "bullshit".Sv:Jag litar på min processor. !
Mitt lilla experiment med Mandelbrot-programmet tog 7 kb
Hur gör Ni ?Sv:Jag litar på min processor. !
Har använt MS OS sedan win 3.1 och DOS som själva OS-et men det är en annan story. Testade Vista första dan då den kom ut och hade stora problem med den. Den var snygg men buggig... Dock efter första service packen började den likna något. Kör vista fortfarande på min bärbara och då och då uppstår små problem med det är ingenting man lägger märke till. När det gäller win 7 installerade den redan som beta och körde hela tiden. Idag kör jag pro version jag fick från msdnaa och tycker att den ser snygg ut och är stabil nog. Dock väntar jag fortfarande på service pack 1 som kommer att höra den ännu bättre.
Thomas har sagt att det finns fördelar med den nya OS-et och jag håller med. Om jag skulle välja mellan vista och Xp då skulle jag välja xp eftersom den är mycket bättre än vista men i och med att MS lägger ner support och uppdateringar för XP blir det svårt i fortsättningen. Code optimering i win 7 är riktigt bra och den fungerar med datorer som annars skulle aldrig kunna köra Vista.
Och till slut vill jag bara påpeka att det blir alltid svårt att få någon att ändra sina vanor när det gäller såna frågor. När man tycker att en sak fungerar bra blir det svårt att påverka den person och visa att ändringar kan bli ännu bättre. Att byta från en till en annan OS skapar oftast frågor och funderingar så som: kommer det nya OS-et att fungera som mitt gamla? kommer jag att hitta alla saker och ting jag hade innan, hur den nya miljön kommer att påverka mitt arbete osv osv..
Här snackar vi naturligtvis om Technology Acceptance Model(TAM) och hur ändringar påverkar vanlig folk. Sv: Jag litar på min processor. !
Djä... lurendrejeri på hög nivå. Sånna som du mfl. lever på att bluffa naiva brukare. !
mej lurar Ni inte ! <b>BASTA</b>Sv:Jag litar på min processor. !
Men största hyckleriet är att hylla Windows 7 samtidigt som man hatar Vista. Det är ingen större skillnad. Om jag hade köpt Vista så skulle jag inte betala för att köpa Windows 7, skillnaden är alldeles för liten.
Det retar mig väldigt mycket att Vista får så mycket skit när det egentligen inte alls är så dåligt. Fixar man rätt drivrutiner (vilket inte är svårt alls idag) så fungerar det väldigt bra.
Windows 7 är bättre, ja, men XP har inget existensberättigande på en ny dator idag.
ThomasSv: Jag litar på min processor. !
Speciellt inte när releasen av Lucid Lynx är runt hörnet!Sv:Jag litar på min processor. !
Windows 7 är bättre, ja, men XP har inget existensberättigande på en ny dator idag.</b>
Bara på kul och test går det att köra "gamla VB.exe filer .
Vad får ni för tid på ett enkelt "Benchmark" jämfört med XP
Och ! han som hade 4 G Ram . Vad skall man ha det till om det bara lagra en massa "shit"
som en slarvig programmerare skruvat ihop med hopp om att folk inte skall märka hur dåligt det är.
Kör gärna Programarkivet:Ny Optimerad Mandelbrot på 7.0 och berätta vad Ni får för tid.
<b>Lucid Lynx är runt hörnet!</b>
Berätta gärna vad det är Tom.
Nyfiken SvenSv: Jag litar på min processor. !
Vad är det för "bullshit" man får läsa !?
Teman ,bakgrundsbilder musikspelare mm. djä... kärring shit.
Bara kosmetika , på med mer läppstift djä... trams.
Det är väl inte detta jag använder datorn till.
Kommer att spåra ur totalt likadant som Vista.Sv:Jag litar på min processor. !
Sv: Jag litar på min processor. !
Vad har jag för möjlighet att göra egna applikationer som "duktig" ;-) amatör ?
Kan jag komma åt USB 2 trafik för att göra egna styr och ställ projekt ?Sv:Jag litar på min processor. !
Sv: Jag litar på min processor. !
Braaaaaaaaaaaaa.
Jag gillar alla applikationer som kan styra och ställa via portarna.
Jag blir glad om det kommer upp en konkurrent "boy" till MS.
Kan du svara på varför Vi "amatörnissar" inte fått tillgång till USB via MSSv:Jag litar på min processor. !
Och jag kan även stava till parallell . Woops
kan även stava till noggrann. Woops !
Sven :-)Sv:Jag litar på min processor. !
Enligt http://blogs.msdn.com/brad_mccabe/archive/2005/04/07/406227.aspx så kan du få tillgång till USB i .NET via http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=075318ca-e4f1-4846-912c-b4ed37a1578b&DisplayLang=en. Jag har dock inte provat själv.
Edit: Snabbt och kanske lite fel. Verkar som att det kräver att USB-enheten klarar av att kommunicera som RS232 vilket inte alla klarar.
ThomasSv: Jag litar på min processor. !
Där kom undantaget.
<b>USB-enheten klarar av att kommunicera som RS232 vilket inte alla klarar.</b>
Garvar åt ditt "bull" förstår att du inte har en aning om vad du skriver.
Har du någonsin kommunicerat dubbelriktat USB eller RS232 . Eller är det bara som du tror ?
Kvalificerat djä.. "bull"
Hänvisar till en massa länkar som du förmodligen inte själv begriper.
Jag begriper och förstår <b> BASTA</b>
Massa .net "shit" som inte funkar i stora sammanhang.Sv:Jag litar på min processor. !
Det måste väl ändå vara upp till tillverkaren av den USB-anslutna hårdvara du vill använda att skriva en drivrutin som går att använda från VB6 eller .NET, förstår inte hur ett "USB-stöd" i utvecklingsmiljön skulle kunna se ut... Eller menar du att du vill skriva själva "drivrutinen" i VB6/.NET?
Har inte kollat på det så noga, men detta verkar vara ett projekt som låter dig gör det:
http://www.icsharpcode.net/opensource/sharpusblib/
http://community.sharpdevelop.net/forums/13.aspx
JohanSv: Jag litar på min processor. !
Sharpusblib du länkar till är en .NET-wrapper för libusb-win32.Sv:Jag litar på min processor. !
Så kan Ni väl lyssna och förstå hur utvecklingen gått framåt och hur jag tänker !
Programarkivet:Morse telegrafiträning.