Vulkanutbrottet på Island kan hålla på i flera månader, så ..... Undrar vad usa ska gör adå för "rikets säkerhet och intressen" som det alltid heter när de är på fel ställe. En gissning är att folk kanske börjar vakna upp och inser att flyg inte är lösningen på alla problem. Själv anser jag att tåg är ganska praktiskt.. Håller med oskar. Jag hoppas på ett uppvaknande, om än inte så troligt.. Troligen kommer USA att kalla askattacken för terrorism och invadera island och alla andra länder med en vulkan... Stäng av internet så kommer snart ett antal företag gå i konkurs.Vulkanutbrottet
Om några veckor går de första flygbolagen i konkurs, därefter föjer sedan några researrangörer med samma öde, av det föjer förstås att turistnäringen i vissa länder, t.ex Grekland som redan ligger risigt till närmar sig konkurs. Jag kan spy ännu mera galla och göra en lång lista av vad som kommer att ska.
När sotmolnet gått ett varv runt jorden så kommer även Usa att drabbas
(beror på vindarna förstås).
Om detta fortgår ett tag och drabbar hela världen så kan vi väl kalla det för en pandemi.
Men då är det ju bara att ropa på lite vaccin. Det funkade ju med svininfluensan.
Från en ovaccinerad (heter det så?)Sv: Vulkanutbrottet
Sv: Vulkanutbrottet
Sv:Vulkanutbrottet
Men det här är bra, visar även västvärlden att vi inte står över naturens krafter. Det här är ju ingenting jämfört med jordbävningar och översvämningar som dom har i andra länder.
Hörde förresten från någon att senast vulkanen var aktiv varade det i 2 år.Sv: Vulkanutbrottet
Sv:Vulkanutbrottet
Visst är världen sårbar men knappast vill vi vara utan mycket av bekvämligheterna och börja med häst och vagn eller gå till fots då vi ska ut och resa?
Finns många som fnyser föraktfullt åt flyget som bränner fosila bränslen och helt glömt att deras bostad som värms av ren och fin fjärrvärme helt och hållet värms upp av olja.
oops
/Roland