<b>Svenska Ship to Gaza om hjälpkonvojen som avseglar i helgen Närmare var tredje socialdemokrat föredrar Fredrik Reinfeldt som statsminister framför Mona Sahlin, visar en färsk Demoskopundersökning. Nu har Israel skitit i det "blå skåpet" Man har förlite information om vad som igentligen händer. <b>Ingår det vapentransport på några av båtarna, och "Tystanden" från Fn och världens I-länder tyder på ett medhåll av Israels aggerande i ärendet. Läste i dagens NA om lite saker ang. det här. Så vitt jag förstår så har följande skett:Ship to Gaza
– och hotet från israeliska patrullbåtar</b>
Tycker att någon hög representant från Svenska Regeringen skall vara med på fartyget.
Bildt här har du en chans. Mona åk med själv eller skicka någon nära dig.
Lyssnade på en fanatisk Israelvän här i Sverige.
"Dom bryter mot lagen" . Vilken djä... lag. Djä... bullshit som Israelerna hittat på.
Sven Israel vän, Men ! inte när dom uppträder som idioter !Sv: Ship to Gaza
Sv:Ship to Gaza
Fö tycker jag det är skitsvagt av FN/EU att inte låta några av Medelhavsländerna
Italien Grekland eller Turkiet ställa upp med en Fregatt som eskorterar på så sätt
att dom gör oberoende observationer på vad som verkligen sker.
Fae.... vad handfallna Vi är inför Israels arrogans.Sv: Ship to Gaza
Ingår det vapentransport på några av båtarna, och
isåfall, är det rimligt ?Sv:Ship to Gaza
isåfall, är det rimligt ?</b>
mmm.... vadå rimligt. Internationellt vatten.
Järnrör yxor mot välbeväpnade insattsstyrkor från hkp mm.
På internationellt vatten ! . Ja Ni detta förlåter Jag aldrig Israel.Sv: Ship to Gaza
Sv:Ship to Gaza
1) Ganska mycket antisemitiska sånger lär ha sjungits på den aktuella båten, ganska mycket hat på den båten, enligt al-Jazera (eller hur de nu stavar)
2) De lär har blivit varnade, och erbjudna, under ganska lång tid, att frakta alla varor landvägen istället för vattenvägen
3) Den mängd varor och förnödenheter fartygen fraktade skulle tydligen trots allt ändå bara utgöra två tredjedelar av vad som dagligen passerar Israels gräns mot Gaza, så någon verklig effekt snarare än PR lär operationen ändå inte haft
4) Då Israel bordade alla de andra fartygen så gick allting fredligt till, förutom det här fartyget, där det var kaos ifrån första stund. Bland annat lär järnrör använts, likaså slängdes en israelisk soldat 6 meter ner, nästan över däck, och ådrog sig svåra skallskador. I det kaoset tillät befälen bruk av eldvapen pga. livsfara.
Jag säger inte att Israels agerande är rätt, men just sådan här information har jag väntat på, bland annat av just den anledningen att Israel många, många gånger tidigare har fördömts pga. partiska uppgifter, sedan när sanningen börjar uppdagas så har media och världen gått vidare och ingen bryr sig om vem som gjorde vad, om nu någon ens gjorde något..Sv: Ship to Gaza
Måste bara gratulera Bilt till det snygga fotot i Istabul med hjältarna. Undrar som flundran vad det verkliga spelet går ut på. Nu är det moderater och miljöpartister som slåss om att visa medömkan och vinna röstarnas gunst. Fy fan !
Skjutna i huvud och bröst säger Gardell till Expressen och Aftonbladet. Tar avstånd till mord ... men jag tror det inte var död utan påhopp. Fel av Israel att borda men det måste ligga lite i aktivisternas intresse att vara tillmötesgående när bordningen är ett faktum. Annars måste man nog räkna med att det kommer att gå överstyr när man har med länder som Israel att göra som inte ens är med i Haag av just den anledningen.