Läste just på IDG att Pelle är Sveriges 33 bästa utvecklare. Observera att man inte har mätt verklig utvecklingsförmåga, utan främst har gått efter läsarnas nomineringar. Vänner nominerar varandra, ingen nominerar den ensamme nörden. Per, Jaaaaaa Grattis. Bra att du börjar och avslutar med att visa hur säker du är på din sak: <b>Vad händer om de bästa utvecklarna inte har några kollegor som kan se deras förmåga? Per, I hastigheten glömde jag att skicka med ett välförtjänt GRATTIS till Pelle ! <b>Vem som helst kunde tydligen bidra med nomineringar?</b> <b>Vänner nominerar varandra, ingen nominerar den ensamme nörden.</b>Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Grattis!
hela listan finns här: http://computersweden.idg.se/2.2683/1.324470Sv: Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Sv:Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Jag tror att detta handlar om utvecklare som har detta som yrke.
Som sådan har jag sett många ensam-vargar sitta på sitt rum och göra fantastiska insatser och självklart har alla kollegor insett hur duktiga de är.
Deras program blir ju i slutänden en del av ett gemensamt projekt eller en applikation som senare installeras hos kund, så jag håller nog inte med dig.Sv: Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Men ! 32:an hade nog fixat så profil "pluppen" funkat ;-)
Occcccccccccch min gamla käpphäst att det senaste inlägget i resp Forum alltid skall finnas kvar.
Då får man en överblick/historisk vad som var aktuellt då och då och att Forumet finns.
Tre då på en rad ;-)Sv: Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
"Jag <b>tror</b> /.../ jag håller <b>nog</b> inte med dig."
Vad händer om de bästa utvecklarna inte har några kollegor som kan se deras förmåga?
Vad händer om de inte ens har någon anställning där de inte kan visa sin förmåga?Sv:Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Vad händer om de inte ens har någon anställning där de inte kan visa sin förmåga?</b>
"Allra viktigast har läsarnas bidrag varit. Vi bad om nomineringar på CS sajt, i vårt nyhetsbrev för utvecklare, på Twitter och genom direkta mejl till många personer."
Vem som helst kunde tydligen bidra med nomineringar? Och är det ingen som känner till personen eller något denne har gjort så är han/hon kanske inte så bra trots allt.
ThomasSv:Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Jag kan uttrycka det väldigt klart om jag så önskar, men föredrar att inte såra någon i onödan.
Det finns ingen absolut rättvisa här i världen och jag önskar heller inte att så vore fallet.
Sitter man på sin kammare och programmerar och aldrig delar med sig eller säljer/ger bort sina alster finns det naturligtvis ingen som kan nominera denna person för dess okända kunnighet.
Det är inte konstigare än att man ibland hittar fantastiska musikstycken eller manus till böcker etc. hos avlidna människor som gjort detta i det tysta.Sv: Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Sv: Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Nej:
<b>Vi bad om nomineringar på CS sajt, i vårt nyhetsbrev för utvecklare, på Twitter och genom direkta mejl till många personer.</b>
För att kunna höra till Sveriges "bästa" utvecklare måste man alltså ha en bekant som läser CS.
Jag har aldrig sett att de har efterfrågat nomineringar och har därför inte kunnat nominera någon.
<b>Och är det ingen som känner till personen eller något denne har gjort så är han/hon kanske inte så bra trots allt.</b>
Många känner kanske till mjukvaran, men få vet vem som har gjort den.Sv:Pelle Sveriges 33 bästa utvecklare
Det osar Jantelagen i vissa av inläggen ovan.
Bra jobbat Pelle Grattis igen.