Kvalificerat djä bullshit. Nu får ni ger er, jag håller med Sven till 100%. Vi rökare har blivit jagade med blåslampa och arsenik nu får det vara nog. Meh, om ni nu röker så har ni redan en massa problem. Vi har ju för f-n flyttat på oss, mer kan du ju inte begära. Betala? Vi betalar ju så mycket extra skatt så det räker säkert och blir över. Att börja förbjuda rökningen är ju att bli ett mera förmyndasamhälle än vi redan är. Vi har ju betydligt större skador när det gäller alkoholen, skall du förbjuda det med? "Vi har ju för f-n flyttat på oss, mer kan du ju inte begära. Betala? Vi betalar ju så mycket extra skatt så det räker säkert och blir över. Att börja förbjuda rökningen är ju att bli ett mera förmyndasamhälle än vi redan är. Vi har ju betydligt större skador när det gäller alkoholen, skall du förbjuda det med? 500 dör av passiv rökning?! Varför är inte rökning totalt förbjudet redan? Citat AB idag 1/12 <b>500 dör av passiv rökning?! Varför är inte rökning totalt förbjudet redan?</b> Ja, varför inte. Men det finns ju en skillnad mellan alkohol och rökning. Jag får inte i mig alkohol av att stå bredvid eller gå förbi en berusad person. Egentligt är det ju samma sak som rökning. Men det finns ett annat problem där. Om vi förbjuder bilar kraschar ekonomin då dör vi tidigare iallafall. <b>Hur många dör i trafiken, skall vi förbjuda bilarna?</b> Ok, jag låter dig vara ifred men då får du låta oss unga friska vara ifred genom att inte röka i vår närhet. Så eftersom det redan finns en massa gifter så ska det finnas fler för det är redan (troligen ska tilläggas) mycket gifter omkring oss. Fast i detta fall får man nog jämföra med avgaser och inte hastighet/hårdhet.Rökförbud.
Vi röker var Vi vill utomhus.
Djä.... trams. Respektera till fullo restaurantköret.
Fae.... Vi satt i lägerelder och sög i oss mycket farligare os från röken.
Sven som röker utomhus så mycket jag vill.
Rekommenderar inga ungdomar att börja röka. "Ge faeee..n i det"
Sven rökare (71) Lev o Låt LevaSv:Rökförbud.
Jag betalar för min tobak. Jag går ut och röker. Röker inte i barns närhet eller i bilen. Om jag avnjuter en god middag på en resturang och går ut för att röka (ej vid entrén) då är det min ensak.
Sluta att spela bror duktig och använd sunt förnuft.Sv: Rökförbud.
Samt att det blir en massa extra kostnader för oss skattebetalare när vi måste betala för era behandlingar mot cancer, kol mm.
För att jag ska slippa eller minska risken för detta är det helt ok om ni får flytta lite mer på er.
Eller varför inte förbjuda det helt?Sv:Rökförbud.
Börja med att tänka efter lite gran än att slänga ut en massa dumheter!Sv: Rökförbud.
Börja med att tänka efter lite gran än att slänga ut en massa dumheter!"
Kanske dags att du börjar tänka lite grann?
http://www.fhi.se/Publikationer/Alla-publikationer/Rokning--produktionsbortfall-och-sjukvardskostnader/
http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=122831Sv:Rökförbud.
ThomasSv: Rökförbud.
<b>Trots att rökningen minskar fortsätter antalet fall av lungcancer att öka,
visar en undersökning i Uppsala-Örebro sjukvårdsregion.
Sedan mitten av 1990-talet har antalet fall ökat med 41 procent. </b>
mmm.... sug på den Era djä... fanatiker.
Fae.... Vi har suttit vid lägereldar i årtusende och sugit i oss en massa skit.
En liten kul parentes är den, att vid tuffa pilottester försvaret(1960 >)
så klarade Vi rökar oss mycket mycket bättre än ickerökare.
Vi hade mycket mycket bättre tolerans för låg syrehalt på hög höjd.
Klart att Vi skall sluta med skiten. Men ! låt oss gamla hundar vara ifred.
Lev och Låt Leva !Sv:Rökförbud.
Kvalificerat djää...trams. Hur fae... skall Ni kunna föra detta i bevis.
Att du Thomas som jag fö håller som en klok man kan framföra
sådana citat utan att tänka efter.
Ni stirrar Er blinda på just rökningen. Dessa barn och övriga dörr förmodligen av
att dom har en tokig morsa/farsa som sprayar en massa gift i hår och under armar.
Hela djä.. huset osar av allt det kosmetiska "shit/gift" dom sprider i luften.
(Aerosoler = gift)Sv: Rökförbud.
Rökning kan jag inte undvika på samma sätt.Sv:Rökförbud.
Sv:Rökförbud.
Bilar dödar inte, ansvarslösa förare dödar. Och dessa kan man gärna förbjuda i trafiken.Sv: Rökförbud.
Muahahahaha!Sv:Rökförbud.
Hur tänkte du nu?Sv: Rökförbud.
För min del skulle jag gärna åka kollektivt om det fanns vettiga förbindelser.
T ex skulle jag kunna tänka mig att det var förbjudet med bilar i städerna men om man skulle mellan städer fick man ta sin bil.
Fast då skulle det komma en buss eller en spårvagn var 5:e - 7:e minut till alla hållplatser.