Citat AB : Nä, Självsannering stavas med två N, det syns ju tydligt, däremot stavas Självsanering med ett ;) Kul Kul att Bo hakar upp sig på stavningen. Nu vet jag iofs inte vad ni har för bild av de fångar som sitter på Kumlaanstalten, eller om ni är för dödsstraff, men jag gillar inte riktigt er människosyn.. Ska man hårdra det hela lite så antar jag att ni inte skulle höja ögonbrynen om man av misstag råkade preja in en fortkörares bil in i ett träd istället för att bötfälla föraren..?Självsanering
<b>Storbrand i Santiago, Chile
Minst 81 personer omkom vid en brand i ett fängelse i Chiles huvudstad Santiago
tidigt på onsdagen lokal tid.
Enligt poliskällor som citeras av lokala medier var samtliga döda fångar i fängelset</b>
Braaaaaaaaaa hoppas våra Kumla mfl tar efter. Sv:Självsannering
eller 3 respektive 2 N om man ska räkna alla.Sv: Självsannering
Hur är det med sakfrågan. Lås o släng nyckeln !!! ???
Självsannering menade jag. ;-)Sv: Självsannering
Sverige är inte för dödsstraff, och jag ser inte att dödsstraff är ett bra straff. Det finns många anledningar till att det är dåligt.
Själv har jag suttit, som privatperson, på Skänningeanstalten och pratat med fångar som haft allt ifrån 7 års fängelse upp till livstid. De satt iofs. i klosterfängelset och inte i de vanliga avdelningar, men det var ändå den klart "tyngsta" gruppen sett ur straffsynpunkt. De människorna jag mötte där är verkligen inte människor jag skulle önska döda, tvärtom, jag fick mycket positivt från dem. Jag har stort hopp för dem när de kommer ut.
Målet med fångvården är just vård, rehabilitering. Vänja av med dumma ovanor. Målet är inte att radera ut personer med ej önskvärda "defekter" ifrån jordens yta.