Hejsan! Hur lång är en tråd? Vad du behöver är svårt att säga. Minne är det viktigaste, så det bör du ösa på med. Ska du hålla på mycket med tung grafik så är en bra processor ett krav. Mitt förslag är som alltid att köpa något som redan är färdigt och optimerat för varandra. Det är oftast inte dyrare men däremot så är delarna anpassade för varandra och ställer då till minst problem för dig. Har alltid haft bra hjälp på komplett.se med de maskiner jag byggt och jag har även Hjalmar´s Data rekommenderar jag. De har funnits i över 10år och är väl insatta i datorbyggande. "räcker det med en i5:a och en gtx 460 och 4gb minne?" Rekommenderar Inet.seHjälp vid köp av Dator
Det är så att jag ska bygga en dator nu succesivt under 3månader. Eftersom jag läser NV-M/D så kommer jag att läsa programmering och design. Därför undrar jag vilka komponenter är det jag behöver för att datorn ska kunna programmera och lite design och sånt...Sv: Hjälp vid köp av Dator
Sv: Hjälp vid köp av Dator
Finns ett företag som heter http://www.dataprince.se/ som jag köpt några datorer på. De är billiga och kunniga om man ber om det där lilla extra på exempelvis disk, cpu, minne, grafik eller vad man vill trycka lite extra på.
Uppmanar andra att också gärna rekommendera sina favoritleverantörer!
Lycka till
PelleSv:Hjälp vid köp av Dator
testat lokala affärer men sedan de lagt ner verksamheten eller bytt ägare så har
det blivit mestadels på nätet jag handlat.
PS!
Även misco.se är bra.Sv: Hjälp vid köp av Dator
Sv: Hjälp vid köp av Dator
Räcker absolut. Ska du inte spela kan du ta en med lite sämre grafikkort.Sv: Hjälp vid köp av Dator
Riktigt billiga och riktigt bra support och leverans.