Har du testat Twitter själv? @pellesoft kan väl inte vara av så stort intresse, senaste inlägget är från 18 februari 2010. Eller är det något annat du syftar på? Nääääääääääääääää klart inte här. Användarnamnet Kurt Vonnegut skriver idag så här: <b>du kanske har huvudet mellan skinkorna och räknar fisar för jämnan</b> Kl 14:48 Om man tittar på gatunivå på länken du skrev in, Är det hans röda moppe som står lutad mot stenmuren på höger sida??Sv: Twitter !
Jag tycker det är ett utmärkt forum att dela med sig av information. Jag följer en hel del intressanta människor inom utveckling- och teknikvärlden, det fina med twitter är att man tvinngas skriva endast 140tecken vilket gör att man måste uttrycka sig kort och koncist vilket gör att man som läsare slipper långa utläggningar som inte för informationen framåt.
Sedan kan jag ju hålla med dig då det finns många som använder twitter som sin egen mini-blogg och skriver om alllt och ingenting vilket naturligtvis inte är speciellt intressant.
Så innan du dömer ut Twitter helt så testa gärna och leta rätt på människor som twittrar om saker som du är intresserad av, är du intresserad av .NET och saker runt omkring det så kan jag rekommendera @ScottGu och @martinnfowler och sist men inte minst @pellesoft :)
/Trevligt twittrandeSv:Twitter !
ThomasSv: Twitter !
Men ! Men ! Vad fyller det för syfte ?
Just nu att jag flyttar bokstäver och är med i maschen.
Och jag fes fasktikt kl 18:10
Djä.... kvalificerat BS.
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ förklara VAD är TWITTER bra för ???Sv:Twitter !
@Kurt_Vonnegut: Old Norwegian Proverb: Swedes have short dicks but long memories.
Så man får sig ett leende men du kanske har huvudet mellan skinkorna och räknar fisar för jämnan så du inte har tid?
Måste bara "munhuggas" med dig.
Syftet, snabb översikt över information. Kunskapsöverföring, ett exempel från sjukhusserien Grace Anatomy då följer personal från andra sjukhus en svår operation via twitter och får ställa frågor. Komplikationer uppstår och bland dem som följer på twitter finns lösningen. Det är ett forum att umgås över geografiska gränser kring intresseområden, i alla de former från fakta till åsikter och trender/opionon. Själv följer jag bl.a. BBC. Använder Twhirl (en windowsapp) och får liknande meddelanden som från agenten när det dyker upp något genombrytande. Så nyheterna kommer in i realtid. Har en kringresande journalist också som jag följer och det är mäkta intressant.
Vi ska väl inte glömma sociala medias roll i Nordafrika heller?
//AnnSv: Twitter !
Behövs inte , dom luktar så djä... illa så jag själv blir förvånad.
Just nu sitter jag på balkongen och en humla hälsar på.
Jag bjuder honom på en droppe gin o tonic.
Han surrar/tvittrar vidare.Sv:Twitter !
Humlan sitter och glor på mig.
"Får jag ingen Gin o Tonic idag"
Åker till Nice hos min grabb en vecka tänker Twittra därifrån.
http://maps.google.com/maps/place?q=Chemin+de+la+Gipi%C3%A8re,+83440+Montauroux,+Frankrike&hl=sv&ie=UTF8&ftid=0x12cc205a34b65b57:0xe9417fdea5fe1acdSv: Twitter !