Verkar vara dålig aktivitet här på Pellesoft nu för tiden. Jag kan hålla med om att det inte är lika mycket folk här som det var när jag började hänga här vilket var ganska länge sedan :) Håller med dig Robin. Jag tycker verkligen att Pellesoft är ett utmärkt forum, ok jag har inte hängt här på länge själv pg a att jag inte varit lika aktiv inom programmeringen som förr men när lusten faller på så brukar jag köra ganska tight och då är Pellesoft kanonbra att ha. Jag tror också att fler personer blivit duktigare och söker sig till amerikanska sajter. Pellesoft var före sin tid, men efter att folk blir bättre och bättre kanske man söker andra vägar och inspirationer och då är det svårt att få folk att stanna kvar. Dock kommer ju nya människor alltid till, men som ni säger - inläggen skulle definitivt kunna öka, och det beror mycket på att "aktiviteten" känns lam och då skriver man inte. <b>Verkar vara dålig aktivitet här på Pellesoft nu för tiden. En par andra anledningar till dålig aktivitet kan vara den låga kvaliteten på många svar och hur folk behandlas. Några av mina förslag för att få igång Pellesoft (eller en ny sajt): Svar Robin. <b>En par andra anledningar till dålig aktivitet kan vara <b>Inte ens en fundering vågar man tillföra, p.g.a. </b> <b>kasta ut folk som inte tillför något av värde</b> SÅP Citat Ang kasta ut folk som inte tillför något är lätt. Sitter någon och kastar skit och angriper, istället för att försöka hjälpa, så åker h*n ut. Använder något ett språk som inte passar så åker h*n också ut.Inte svårare än så. Pelle har väl tillfört mycket av värde annars skulle inte Pellesoft inte funnits så det exemplet tycker jag inte var så bra. Dålig aktivitet och vad som kan förbättrats har varit uppe många, många gånger förut. Ingenting har hänt tidigare, ingenting kommer att hända nu. <b>Statement-tråden visar hur tuff en tråd kan bli. Bara att moderera tråden så blir stämningen bättre.</b> Ang Dålig aktivitet och småskit som Ni retar Er på ang min ödmjuka Persson Poängräkningen är ett trubbigt verktyg. Säger absolut inget om kvaliten i inläggen. Bara för att man skriker mest betyder detta inte att man har rätt. Kan vara en person som enbart har svarat på en fråga men svaret var både uttömande och hjälpsamt. Ett sådan svar är klart mer värdefullt än personer som har fått för sig att ju mer jag skriver desto bättre är jag. Påminner om en pub där ett fyllo gick varje dag. Visst, han var en stamkund, men genom sitt orerande dagarna igenom så trivdes inte de andra kunderna där utan sökte sig till andra pubar. Visst, fyllot tillförde några kronor i kassan varje dag men skadan fyllot gjorde genom sitt otrevliga sätt gjorde större skada än det lilla fyllot kunde tillföra. Sätt SÅP i den gruppen, som utvecklare och moderator av forumet. Tid och intresse är inte samma sak som att kunna tillföra något. Dock är det inte jag som ska bedöma om Sven kan tillföra något. <b>Det är inte alltid lätt att moderera. Hur det hade blivit i Statementtråden hade troligen berott på vilka kunskaper man har. En moderator med kunskaper om programspråkssyntaxterminologi hade kanske stängt av Mikael Johansson för hans påhopp. En moderator utan dessa kunskaper hade kanske stängt av mig. Tege skrev: <b>Därefter får den truppen ta fram Pellesoft ver 2 för lansering under 2012. När en ny sajt, med klara regler och inriktning ligger uppe så är jag övertygad om att besökarna kommer.</b> <b>Siten är bra som den är med sina brister. </b> Bra fråga Jan. Frågan skall vara: Angående moderator i forum. <b>Vad är det som driver folk att återkomma, varför vill man fråga, varför vill man svara. Varför frågar man inte, varför svarar man inte? </b> <b>Nog att det är saker som slutat fungera, men forumet är fortfarande igång. Så att irritera sig på saker som inte fungerar är lite trångsynt.</b> <b>Och ingen censur. <b>Folk är så djä... konflikträdda.</b> Varför bara svara med ett Phuuuuuuuuuuuuuu ? Och så dog diskussionen igen... Eller så hjälper ni mig att bygga om den tillsammans. Är ni intresserade så är givetvis jag det också. Har vi inte erbjudit oss att rätta buggar tidigare? Kommer du ihåg varför vi inte fick göra det? Djäää.... Trams Efter att ha sett sajten förfalla så tror jag inte det. Jag tror ändå inte aktiviteten handlar om dålig sajt (även om jag håller med där att vissa saker buggar) - det handlar om dåligt intresse, eller att mer kompetens finns utomlands. Först när intresset kommer tillbaks att diskutera med svenska personer, med personer i samma bransch och möjligheter att skapa nätverk med varandra - först då kommer det igång igen. <b>Jag kan tänka mig dra igång ett nytt projekt nu, frågan är om någon annan har det intresset och vill vara med mig.</b> Så här det ju. 26000 medlemmar och utan lemmar. En ide som kom upp. <b>Gör PelleSoft i ett utlandsspråk.</b> Thomas! Ja se där. Hur kunde jag missa det :-P Eftersom allt data är på svenska har det inte direkt varit någon effekt att ha på engelska - bara när man pratat med folk från andra länder och diskuterat funktioner, tekniker eller liknande så användaren får en hum om vad pellesoft är. Engelska forum finns det mängder av och jag har svårt att se att Pellesoft skulle kunna bidra med något unikt där. Ett skandinaviskt kanske? <b>utan bristen på en fungerande sida.</b> Okej. Analysen är alltså att svenska utvecklare i princip är "helt fullärda", och inte har behov av att diskutera något. Dessa 26000 (sic) är inne här dagligen men har inget att fråga om och inget diskutera. Dålig aktivitet
Någon orsak till detta?Sv: Dålig aktivitet
Skulle tro att det beror på att folk idag inte anser sig eller tar sig tid till att hjälpa andra genom att svara på frågor osv i forum. Allternativt så finns det ju flera större konkurrenter till Pellesoft så folk kanske har en tendens att hellre vända sig till StackOverflow eller liknande forum.
Personligen tycker jag att Pellesoft är en utmärkt forum för alla att dela med sig av sina erfarenheter och ställa frågor på alla nivåer. Det är också kul att det finns en svenskt forum för detta vilket idag börjar bli sällsynt.
Det hela hänger egentligen på oss användare att försöka hjälpa varandra genom att besvara frågor i forumet, jag tror att flera skulle kunna svara på frågor men man är lite rädd för att ens svar ska vara 100% korrekt. Om fler skulle våga bolla idéer som kanske leder vidare till ett korrekt svar på en fråga så kanske vi kan få igång forumet igen!Sv:Dålig aktivitet
Jag får verkligen hoppas Pellesoft får en skjuts framåt igen för alternativet vore riktigt tråkigt.Sv: Dålig aktivitet
Studenter som börjar kanske borde skriva lite mer frågor så det kommer igång igen. Jag är öppen för alla förslag givetvis!Sv: Dålig aktivitet
Någon orsak till detta?</b>
Detta kanske?
http://pellesoft.se/area/support/pageerrors.aspxSv: Dålig aktivitet
Sv: Dålig aktivitet
- Ny design, forumhantering och bättre struktur
- Rensa bort gammalt skräp eller lägg det i en egen del.
- Radera skräpinlägg och kasta ut folk som inte tillför något av värde.
- E-post när någon svara på en tråd.
- Skippa vänster menyn.
- Skippa bonusmedlem.
- Sätt ihop en trupp på 4-8 personer som gör en gemensam insats och skapa ett community som är nästa generation.
Det finns några forum på svenska men inga riktigt bra. Saknar det. Oftast trasslar de till det med för mycket krims-krams.Sv:Dålig aktivitet
Det har du alldeles rätt i, -att man inte vågar hjälpa till - om man inte är 100%- säker.
Inte ens en fundering vågar man tillföra, p.g.a.
Att man blir huggd längs med knäna, om man råkat förmedla konstigt svar.
Detta har skötts via någon/några signaturer som agerat arkibusator (böjning av arkebusera)
Själv fick jag byta signatur efter ett hårt påhopp för några år sedan, och blev illa berörd den gången. Pelle raderade samtliga mina inlägg/bidrag den gången.
Numera går jag som ubåt här, vågar inte debattera spörsmål där jag inte är 100, och ger emellanåt igen för gammal ost.
Visst är det trist.
Nu har man blottat strupen igen, och blir säkert utnämnd till -dåre, idiot eller ambulansfall-Sv:Dålig aktivitet
den låga kvaliteten på många svar och hur folk behandlas.</b>
Eller att dom får syn på ditt fula tryne och läser dina inlägg. Woops :-)
Jan:s punkter är så ogenomtänkta så dom åker på skräphögen.
Sanningen är att folk är så duktiga så det finns inget vettigt att fråga om.
Låt det vara som det är , kanske forumet får renässans.
Skit i att reta Er på Skrivklåda,det är bar en utfyllnad för oss som inte "Fejsar" varje dag.
Kanske en avd för listiga optimala algoritmer som skär genom alla språkverktyg.Sv: Dålig aktivitet
Blyga pojkar får aldrig kyssa vackra flickor.
Bättre att lyss till den säng som brast än att aldrig spänna på någon.Sv:Dålig aktivitet
Vem bedömer det? En som har gett en hel del goddag-yxskaft-svar är Pelle Johansson, forumets skapare. Sedan finns det även andra som ger felaktiga eller på andra sätt olämpliga svar (se http://pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=289584). Skall dessa också kastas ut?Sv:Dålig aktivitet
-Skit i att reta Er på Skrivklåda,det är bar en utfyllnad för oss som inte "Fejsar" varje dag.-
Det är m.a.o. SÅP's egen lilla lekhörna, dagbok osv. SOM
då Pelle skall stå som ansvarig utgivare av =-!Sv: Dålig aktivitet
Istället sätta värde på de som försöker tillföra något. Alla kanske inte har rätt alla gånger men uppmuntra att svara, även om svaret inte är perfekt, gör att vi får en diskussion. Som det är nu är det mer fjanterier från en del personer här på Pellesoft än vad det är på Flashback. Personligen tror jag att de flesta vill ha en seriöst forum och inte en lekstuga som en del personer har lyckats driva Pellesoft till.
Statement-tråden visar hur tuff en tråd kan bli. Bara att moderera tråden så blir stämningen bättre. Är det någon som blir modererad och blir sur över det så får personen lära sig och acceptera detta eller helt enkelt finna sig i att bli utkastad.
Som sagt, detta är mina enkla åsikter. Dock kommer Pellesoft aldrig kunna bli något igen så länge vissa kan skriva vilken skit som det vill utan att det modereras. :-)Sv: Dålig aktivitet
Alla gillar inte stilen Sven skriver på men han kommer inte att sluta med det och han kommer heller inte att bli utsparkad från Pellesoft.
Vissa accepterar läget, andra kommer att klaga men vara kvar och enstaka kommer att försvinna pga det.
Troligtvis samma sak angående Per Perssons skriverier också.
Nuvarande buggar och saknade funktioner kommer inte att rättas till och ju längre tiden går desto fler brister kommer troligtvis upptäckas.
Skriver det här så att ingen nykomling ska tro att det här kommer att leda till någon förbättring. Vi som har varit med ett tag vet det redan :-)Sv:Dålig aktivitet
Det är inte alltid lätt att moderera. Hur det hade blivit i Statementtråden hade troligen berott på vilka kunskaper man har. En moderator med kunskaper om programspråkssyntaxterminologi hade kanske stängt av Mikael Johansson för hans påhopp. En moderator utan dessa kunskaper hade kanske stängt av mig.
Nåväl, Pellesoft kommer antagligen vara död i ett år till, med bara SvenPons dagliga mikrobloggande (och om jag inte minns fel blev han avstängd ett tag för flera år sedan), tills det plötsligt kommer en intressant fråga som några börjar käfta om.Sv: Dålig aktivitet
Obs jag bryr mig inte garvar åt Era ömma tår.
Så kolla dessa aktiviteter Intjänta poäng mm.
http://www.pellesoft.se/communicate/user/page.aspx?uid=14730 Per
http://www.pellesoft.se/communicate/user/page.aspx?uid=743 Jan
http://www.pellesoft.se/communicate/user/page.aspx?uid=1556 Sven
Inte så lysande för Per och Jan skall dom uteslutas !!! Tege är inte lönt att kolla.
Ahhh förresten Tege får var med också
http://www.pellesoft.se/communicate/user/page.aspx?uid=26348 Tege
En bra sak som hänt här hos Pelle är att Vi fått tyst på rättstavningsbögarna
Ps
såg att jag har 33849 besök på denna site hyfsad aktivitet.
Antag 10 min /besök blir 705 arbetsdagar a 8 tim
Jag är lite smal. Uttalar mig bara i VB6 , Delphi o Elektronik-frågor.
Dom andra grenarna kan jag inte.
Läs inte Skrivklåda ! så sover Ni kanske bättre och får balanserad magsyra.
Be Pelle att ta bort Skrivklåda.
DSSv:Dålig aktivitet
Med avstängning avser jag personer som gör inlägg utan värde. Dvs personer som mest häcklar och spyr galla över personer som vill göra en insatts. Har absolut inget mot personer som är med i forumet men knappt skriver något. Dessa personer är på väg att lära sig och kommer inom sinom tid att tillföra värde till forumet.
Dock är detta med hårdare moderering enbart en del av att förbättra ett forum. Stegen är enkla. Först måste Pelle vilja att Pellesoft ska få sin storhetstid igen. Utan en eldsjäl som brinner för sin sajt så kommer inget att hända. Sen måste Pelle binda upp ett antal personer som vill hjälpa till. Därefter får den truppen ta fram Pellesoft ver 2 för lansering under 2012. När en ny sajt, med klara regler och inriktning ligger uppe så är jag övertygad om att besökarna kommer.Sv: Dålig aktivitet
Han har ju både TID och intresse för detta.
Såp du som är kunnig i elektronik.
Jag behöver en programsnutt för avkodning av en DS18S20.
Fick problem nu när det är minusgrader ute.
VB6 är okay.Sv:Dålig aktivitet
Sv: Dålig aktivitet
</b>
Eller så kanske det aldrig sker påhopp och hårda ord eftersom grunden till ett bra forum-klimat är satt tidigare? Vidare kan moderatorn moderera de hårda orden och låta fakta etc ligga kvar. :-)Sv:Dålig aktivitet
<b>Jag behöver en programsnutt för avkodning av en DS18S20. </b>
Kolla Elektronik forum. Kanske Vi kommer vidare.Sv: Dålig aktivitet
Jä..... BS tror jag inte ett dugg på.
Siten är bra som den är med sina brister.
Fae... det måste finnas något att fråga om.
Dom som frågar efter det han/hon redan vet blir inte klokare än dom redan är !
Är man nybörjare så får man bra svar här.Så har det varit dom 11 år jag varit här.
Sen finns det Besserwisser:s som häklar för häklandets egen skull.
Dom skall Vi bemöta med Garv :-D det biter bäst :Sv:Dålig aktivitet
Sven, jag förstår att du tycker det men jag förstår inte varför du tycker så. Med så få inlägg det är numera så borde även du inse att det är något som är fel. Istället för att racka ner på andras förslag så skulle jag välkomna konstruktiva förslag från dig. Vad tycker du att Pellesoft ska göra för att utveckla sajten och för att få tillbaka alla besökare som fanns för ett antal år sen?Sv: Dålig aktivitet
Nu vet vi att det kommer lite folk på hemsidan, men om vi skall försöka få aktivitet igen, vad är det då jag som individ kan göra ...
Nog att det är saker som slutat fungera, men forumet är fortfarande igång. Så att irritera sig på saker som inte fungerar är lite trångsynt. Det är nog att ta till lite större funderingar. Vad är det som driver folk att återkomma, varför vill man fråga, varför vill man svara. Varför frågar man inte, varför svarar man inte?
Kan vi svara på varför så borde det vara lätt att definiera vad som skall göras och hur det skall göras.Sv:Dålig aktivitet
Det finns ju redan vissa utvalda moderatorer, varför inte utse fler ?
Tänker då på asp nybörjar forumet, som har en modrator som dessutom var årets pellesoftare något år, och erhöll livslångt medlemsskap.Sv:Dålig aktivitet
Mina enkla åsikter.
Frågar för att få friska och nya vinklar och lösningar på problem.
Svara därför det är roligt, utvecklande o socialt.
Orsaken till att jag inte besöker Pellesoft så ofta beror på:
- Dålig moderering, styrning av inlägget. Påhopp etc sker för ofta utan att det stoppas.
- Upplever att det är dåligt intresse från sajtägaren
Men den viktigaste punkten är att Pellesoft numera är ett museum. Har inte följt med i tiden. Så gör om hela sajten, snygga till den och kasta skräp (eller lägg den på http://old.pellesoft.se)
Det finns idag ingen bra svensk sajt för programmerare. Det finns några halvbra men dessa räcker inte. Några av dessa sajter har uppdaterats de senaste åren men ingen har riktigt lyckats. Jag är övertygad om att det finns utrymme för en bra svenska sajt som konkurrerar/kompletterar alla stora, utländska sajter.
Som sagt, mina enkla åsikter. :-)Sv:Dålig aktivitet
Att säga att forumet fungerar är väl lite trångsynt. Först och främst så fungerar inte flertalet av dom funktioner som ska fungera (tex att stänga trådar).
Sen är vissa funktioner designade mot rådande standard, tex när man låser en tråd så är det ändå möjligt att posta i den.
Slutligen så saknas funktioner som möjlighet att kunna bevaka andras trådar. Och jag tror till och med att det krävs BM för att bevaka sin egen tråd.
Det här anser jag är ett absolut minimum för ett forum idag. Alla förväntar sig att det ska fungera på det här sättet.
Ett forum som är gjort av ägaren till en programmeringssida borde dessutom vara ännu bättre än det genomsnittliga forumet. Är det sämre än genomsnittet så kanske nya besökare kan få intrycket att även kunskapsnivån är lika låg? Och det vet vi ju att den inte är, så länge alla registrerade användare är aktiva.Sv: Dålig aktivitet
Här kan man ge en känga eller slicka röv på monarken</b>
Bra Tege högt till taket. Folk är så djä... konflikträdda.
Det är en krydda i tillvaron att Vi tokstollar får skriva av oss.
Tänk va bra Ni är alla andra som fnyser åt oss.
Och <b>LÄS INTE SKRIVKLÅDA</b> om Ni sover dåligt av detSv:Dålig aktivitet
Varför sträva mot konflikt? Är det den gamla militären i dig som talar? Motivera gärna varför vi ska sträva mot konflikter i ett forum om programmering.
<b>Det är en krydda i tillvaron att Vi tokstollar får skriva av oss.</b>
Menar du att Pellesoft ska ta ett socialt ansvar för tokstollar/missanpassade och ge dessa en plats att vräka ur sig okvädningsord och andra otrevligheter enbart för att kunna stärka sin sjävkänsla på andras bekostnad? Personligen tycker jag att det finns bättre platser för det.Sv:Dålig aktivitet
Sänk inte nivå'n
Lägg istället lite jobb på att svara med ett konkret inlägg.
Inlägget du gav kvalifiserar knappast dej till moderatorSv:Dålig aktivitet
Sen är faktiskt diskussionen helt utan värde så länge Pelle inte är med och intresserar sig för Pellesofts framtid. Dock är jag av den åsikten att vi inte kan ställa krav på Pelle av den enkla anledningen att det är hans sajt och han får göra vad han vill med den.
Nä, nu skriver jag min egna sajt för programmerar. :-)
Och kommer det ett inlägg och jag inte svara så beror det på att jag får inget mail när ett nytt inlägg kommer och jag kanske glömmer att kolla om det har kommit något nytt.Sv: Dålig aktivitet
Vi kan köra ett race här kvällstid på kontoret och bygga något tillsammans. Vore det inte lite häftigt..
PelleSv:Dålig aktivitet
http://pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=263111Sv: Dålig aktivitet
Klart att Pelle skall finnas kvar.
"Sitt still i båten"
Vi kommer tiilbaka.
Du är kanske inte bäst,men du är BRAAAAA.
Du får 200:- av mig för ytterliggare ett år !
Jag vet att det finns så mycket vänner här som har det som rutin ayy läsa här.:-)
Tangenterna slinter ;-)Sv:Dålig aktivitet
Det finns en väldigt enkel orsak till att det senaste året har varit relativt fritt från buggrapporter (förutom "gröna pluppen funkar inte" från Sven och "hur laddar man ner sina msdn-grejer" från folk som har kommit in och blivit bonusmedlemmar):
Det är inga här; inga använder några delar av sidan längre.
Orsaken till det är förmodligen att de buggrapporterna som tidigare kom in aldrig blev fixade, och ingen fick möjlighet att bidra.
Jag har varken tid eller lust att hjälpa till med den längre (till skillnad från t ex 3 år sen i det inlägget Per hänvisade), och enda anledningen till att jag är inne i princip varje dag är att jag har pellesoft inlagd som en av mina startsidor, och inte har tagit bort den. Detta kan nog ändras ganska snart, tyvärr.
Nu är det ett forum för "roliga" historier, en och annan obesvarad fråga om serverkonfiguration, och frågor om hur man ska fixa grejer i riktigt dålig kod, som får svar i ungefär samma paritet. Sv: Dålig aktivitet
Jag är intresserad av (och det säger jag nu för jag har inte 5 andra sidorpojekt som körs i flera år) så jag klarar av att driva detta nu, men det hade jag ingen möjlighet till tidigare.
Jag kan tänka mig dra igång ett nytt projekt nu, frågan är om någon annan har det intresset och vill vara med mig.
Gällande vissa rutiner så får jag helt enkelt extrahera dessa som inte kan presenteras och visas upp..Sv:Dålig aktivitet
Du menar att du delvis har ändrat dig gällande att öppna upp koden?Sv: Dålig aktivitet
Det finns inget kvar att fråga om ,
därför att Vi äldre PelleSoftare har "krattat" grusgången för Er.
Mediet programmering har toppat sin förmåga.
Alla intresserade här i Sverige kan numera sitt elementa i olika verktyg.
Det finns inget att fråga om,inget att exploatera.
Appar är ju intressant.
Ni "boys" fnyser åt VB6. Kanonverktyg för att enkelt göra en snygg app.
ref mitt o Hellqvists Blocks som många gillar.
Programarkivet:Spelet Block:s
Många av Er "nissar" tror att många programrader och knepiga objekt
gör Er intressanta. Bullshit Vi har löst det mesta med max 500 kb och ibland smart databas.Sv:Dålig aktivitet
Gör PelleSoft i ett utlandsspråk.
Så att alla sovande u-landssnille får en chans.
Håller med att PelleSoft på svenska är maxat.
Varumärket PelleSoft skulle jag värna med all kraft.
Har nästan samma värde som Pippi Långstrump.
Ni som inte kommer ihåg .
Det började med Pelle Sand (snygg RGB)
Sven optimeringsBögSv: Dålig aktivitet
Om jag inte minns fel så har Pellesoft funnits på engelska tidigare. Som så mycket annat så fungerar dock inte länken "In English" i menyn högst uppe.Sv:Dålig aktivitet
Njjaaa Helt död är ju inte english-knappen - den översätter faktiskt ett ord i meny'en
Utvecklare > Developers
:)Sv: Dålig aktivitet
Vid närmare undersökning så tror jag att den fungerar som den alltid har gjort. Framsidan blir faktiskt engelsk. Men man kan nog inte ens med bästa vilja säga att Pellesoft har engelskspråkiga som nån målgrupp över huvud taget :-)Sv: Dålig aktivitet
Sven, den hette "sand online" först ...
Jag har alla år tänkte "unikt, hemmaspråk, möjlighet att lättare fråga något man inte vet vad man skall fråga efter" - men det kanske är som ni säger, dags att gå international ;)Sv:Dålig aktivitet
Hur som helst så är ju inte språket det stora bekymret, utan bristen på en fungerande sida.Sv: Dålig aktivitet
Ahhhh det är en överdrift,klart lite småirriterande men inte
huvudproblemet på rubriken "Dålig aktivitet"Sv:Dålig aktivitet
Tekniker som VS2010, Tfs, Git, Blend, SQL Server 2008 R2, språk som F#, C#4.0, Koncept som DDD, TDD, BDD, AOP, CQRS. *
Allt det är utrett och finns inget kvar att diskutera om. Problem med serverkonfiguration uppstår inte längre.
Att jag m fl förutsade exakt den här besökssvälten för 1-2 år sen är en ren slump, och beror inte på att det är en sida med:
- 22 menyalternativ på vänstersidan, varav 1 innehåller relevant information
- extremt vanliga funktioner som inläggsbevakning, trådklistring, trådlåsning, moderering inte finns eller inte funkar, alternativt gör det men mycket skrangligt och på ett ovanligt sätt.
- sökning inte fungerar speciellt bra (senast jag kollade, det var länge sen).
- buggar och förslag på förbättringar har efterfrågats, men i MAX 10% av fallen har det rättats eller kommit respons på det.
Det känns inte lite naivt?
* (notera att mina exempel är extremt ms-orienterade, och alltså rimligen sånt man skulle kunna hitta här.)