Med jämna mellanrum vinner jag på mitt Kenospel. Hittade detta på Kundservice-Information. <b>Vi säkerställer att rätt vinst går till rätt kund.</b> <code>Hur skall den rätta kunden kunna bevisa att det var hennes/hans vinst !!!??? Flera orsaker. Jag förstår att det ligger sådana tankegångar bakom. Så du tycker att de som lever på socialbidrag/underhållstöd och som vinner 30 miljoner fortfarande ska få socialbidrag/underhållstöd dvs få pengar av skattebetalarna? <b>Så du tycker att de som lever på socialbidrag/underhållstöd och som vinner 30 miljoner fortfarande ska få socialbidrag/underhållstöd dvs få pengar av skattebetalarna?</b> <b>Det finns en kategori som inte vill synas i vinstdatan , <b>Varför vill inte dessa synas?</b> De får gärna kolla mitt leg, kolla min inkomst, kolla min sjukersättning, kolla mina skulder. mmm.... det finns många vinklar på en plog. Taxeringskalendern har funnits i alla årFundering kring Svenska Spel
Men varför behöver jag legitimera mig varje gång vinsten blir mer än 1000:-
Vad är logiken i detta.Hur används denna info av Svenska Spel.Sv: Fundering kring Svenska Spel
Allmänt om Svenska spel
5. Varför måste jag visa legitimation när jag ska hämta ut en vinst?
Svenska Spel införde den ökade ID-kontrollen för att öka säkerheten för dig vid vinstuthämtning gällande vinster som övertsiger 1000 kronor. Vi säkerställer att rätt vinst går till rätt kund.
Vi får genom ID-kontrollen även bättre möjlighet att utreda eventuella oegentligheter vid misstanke om brott.
All information rörande de uppgifter som registrerats om spelaren behandlas konfidentiellt. Endast behörig myndighet kan erhålla sådana uppgifter enligt svensk lag, vilket kan vara fallet i samband med brottsutredningar etc.Sv:Fundering kring Svenska Spel
Precis vad jag misstänkte. BullShit.
Hur skall den rätta kunden kunna bevisa att det var hennes/hans vinst !!!???
Var det just hennes/hans vinst som Sven Persson hämtade ut.
Ahhhhhhh det där skumt.Sv: Fundering kring Svenska Spel
Var det just hennes/hans vinst som Sven Persson hämtade ut.</code>
Men va fan! Vill du inte ha pengarna så skicka dem till mig.
Men jag tänker inte legitimera mig.Sv: Fundering kring Svenska Spel
- Kunna spåra om en vinst ifall det framkommer att tex lotter etc har blivit stulna.
- Stoppa svarta pengar. För ett antal år sen köptes vinstkuponger upp för att kunna göra svarta pengar vita. Bla på trav och galopp-banor. Dessa såldes efter man hade hämtat ut sin vinst. Det går inte längre.Sv:Fundering kring Svenska Spel
Men ! fullständigt befängt. Jag kan väl köpa hur många kvitto jag vill.
Hur skall du kunna bevisa att det inte är jag som äger lotten rättmätigt. !
Det finns en kategori som inte vill synas i vinstdatan ,
dom som lever på sjukpenning socialbidrag mfl. Kronofogden.
Men nästa fråga vem har rätt att kolla Svenska Spels databas ? PUL !!!
Har Kronofogden rätt att söka på mig hos Svenska Spel !?Sv: Fundering kring Svenska Spel
Sv:Fundering kring Svenska Spel
Ditt djä... pucko , har jag skrivit det. Är du läskunnig !?
Sv: Fundering kring Svenska Spel
dom som lever på sjukpenning socialbidrag mfl. Kronofogden. </b>
Kanske missuppfattade dig men kan du förklara det du skrev (se ovan). Varför vill inte dessa synas?Sv:Fundering kring Svenska Spel
Oki jag försvarar ingen jag bara analyserar.
Det funkar klart inte,målvakter !
Knäppt av Svenska Spel.
Nääääääääää min lilla > 1000:- har inte i deras register att göra.!
Skall vara stenhård kontroll innan man får gå in i Svenska Spels data.
Om Om Om det finns sådan laglig kontroll så skall det redovisas !
BASTASv: Fundering kring Svenska Spel
SÅ länge jag har - rent mjöl i påsen - så störs inte jag av lite kontroll.
Det är bara bra med koll, efter upptäckten exempelvis av tillfuskade barn med vårdnadsbidrag. UrkSv:Fundering kring Svenska Spel
Men jag tycker att det skall vara offentligt att Svenska Spel lämnar ut sådana uppgifter.
Eller ! ?Sv: Fundering kring Svenska Spel
Vill någon se mej under lupp, så välkommen.
-Jag har rent mjöl i påsen-