Hej! Jag hittade kanske inget passande forum, men jag undrar om det är någon som håller på med CMSet Expression Engine. Jag har nyligen börjat börjat ta mig igenom en bok och har fastnat lite. Skulle va intressant att prata med nån annan som också håller på med det. Hej, du kanske kan ställa frågan - så kanske någon kan försöka svara åt dig! Ok. Ja alltså jag håller på med uppgifterna i boken Building Websites with ExpressionEngine 2 och i 4e kapitlet ska man göra om en "vanlig" hemsida och sen lägga in i Expression Engine (EE). Och jag kan inte komma på vad jag gör för fel, för det enda jag ser istället för det mina EE taggar ska visa, är bara just EE taggarna typ: {website_content} istället för själva innehållet. När man lägger in egna taggar så innebär det att när man kör programmet så bakar den ihop sidan med de tjänster som du lägger in. Min fråga är: hur startar du webben så du kan se hur den fungerar och ser ut? Använder du Visual Studie eller något annat program typ det du nämner EE ?CMS- Expression Engine
Sv: CMS- Expression Engine
//PelleSv:CMS- Expression Engine
Jag tycker det är svårt att felsöka eftersom jag inte riktigt förstår hur det fungerar, men jag fattar ju var taggarna skapas och har tagit bort olika saker i koden för att se var problemet ligger, men jag hittar inget fel. Jag undrar lite också om det kan vara nån uppdatering så att inte boken stämmer. Jag har hittat några andra saker som måste vara uppdateringar så därför undrar jag om det kan vara nåt sånt.
Sen skulle jag också gärna veta var alla EE taggar defineras, jag hittar t ex bara {global stylesheets} och vet inte var min stylesheet kod egentligen ligger.
Så är det nån som vet nåt, och vill dela med sig vore jag tacksam. Det kanske funkar liknande i andra CMS. Jag har hållit på med CMS made simple tidigare och det fattar jag, men här tycker jag det verkar finnas så mycket som jag inte ser eller kan hitta.
//ZharlieSv: CMS- Expression Engine