Har stött på ett problem med min router RT-N66U. Hej, vad underligt det låter. Det första jag tänker på är att det nu inte går att komma åt routern internt men så kan det inte vara. Det är inte så att ip-adressen ändrats till 192.168.0.1 ?RT-N66U och aiCloud
Har haft denna perfekta nätverkslösningen, som RT-N66U, väldigt länge.
Har kollat runt lite i inställningarna, gjort egna enkla ändringar, som nätverksnamn, lösenord, brandvägg osv. Har provat andra firmware... Har den senaste från ASUS. (Tips om att lägga in en annan firmware undanbedes då jag har ett annat problem).
Nu har jag fått för mig att köra igång med aiCloud.
Installerade aiCloud och fick det funka på min mobil och från andra datorer som inte befann sig i nätverket.
Sedan tänkte jag kolla upp en inställning till i routern, men vips så kunde jag inte logga in på 192.168.1.1 som jag brukade förut för att komma till routerns inställningar.
Har nördat mig igenom internet hela dagen idag, läst igenom alla möjliga forum med liknande problem.
Har provat det andra har tipsat om...
Resultat - jag är tvungen att fabrikåterställa routern! Det vill jag inte, så klart!
Vände mig hit istället, som sista försök.
Har någon några tips på vad man kan göra åt det och varför det blir så?! Sv: RT-N66U och aiCloud