Hello Folks Delar inte din uppfattning om socialdemokratin, men jag delar din uppfattning i övrigt! Bra Trasch Ser snarare Jan Olof Karlsson som en frisk fläkt i en redan icke funktionell regering. Varför skall de som sitter i regeringen ha andra regler än oss? Och den sittande socialdemokratiska regeringen har inte mitt förtroende, som vanligt var det väl deras vanliga skitsnack som folk gick på. De har inte mitt förtroende heller, men de har majoritetens förtroende, det år man acceptera. Man behöver inte vara speciellt smart för att förstå att många yngre snabbt får förakt för politiker när de ser hur de gör och den slapphet som finns att korrigera detta. Varför inte skrota politiken helt, skita i partifärger etc och sätta de personerna som har bäst kompetens för att leda regeringen på de platserna. "Problemet med vallöften är att folk tror att de kommer att genomföras" detta är ett citat från en känd S-politiker, få se om ni kan komma på vilken... Hejsan,JOK Affär !
Som äldre man har jag tid att följa sammhällsdebaten.Lyssnar på P1
Jag ser att de flesta i det här Forumet är <= 40 år
Ni yngre borde kolla in, det handlar om Er framtid.
Kolla även in Moderatornas extra stämma , där sägs en hel del sanningar.
Nu har det kommit upp en Ny affär Jan Olof Karlsson.
Jag är äkta SocialDemokrat ända in i själen.
Att han känar pengar är helt OK men !! Att ha mage att skicka räkning till oss
för ca 3000 för kräftskiva , vittnar om uselt omdömme och girighet.
Samtidigt har han varit / och är fortfarande revisor.
Den första dödsynden är GIRIGHET, det finns 7
JOK har visat prov på omdömeslöshet Girghet och överhuvudtaget olämplighet.
Göran Persson avsätt honom med omedelbar verkan.
Det har ingen betydelse hur duktig han är i sitt jobb, han är korrupterad.
Kan tilläggas att det är de flesta gamla sossar som suttit för länge.
Tro mig som har haft insyn. RENSA UT RENSA UT
tycker Sven som fortfarande är antikommunist och äkta SocialdemokratSv: JOK Affär !
Att dom som sitter iregeringen skall tjäna bra är ingen fråga som bör bekämpas, de kan t.o.m. tjäna äckligt bra, men de skall inte uppbära pension och jobba samtidigt, ej heller skall de utnyttja skattepengar till privata nöjen. Enligt min åsikt så skulle ingen förtroendevald få ha inkomster vid sidan av regeringsarbetet annat än om de får några kronor för att åka och köra ett tal eller genomföra en debatt någonstans. Hoppas GP läser våra inlägg och inser det intelligenta i det vi har att säga :-)Sv: JOK Affär !
Hoppas fler läser och inser att det är inte bara
är att vara bra , man måste vara mycket bra.
Och till Er yngre man kan inte skära guld genom att vara
bra på programmera , man måste kunna marknadsföring
man måste ha bra socilkompetens, dvs man måste kunna
umgås med alla sorters Folk.
Och man får inte vara GIRIG , då är man stämplad.
Länge Leve Vårt Sverige där olika kulturer befruktar varandra.
Tycker
SvenSv: JOK Affär !
Håller med om att det var lite lågt att inte betala festen själv, men att han har varit högt uppsatt tidigare och får pengar från det hållet har vi inte med att göra. Vi svenskar har en tendens att tycka att det är fult och tjäna pengar - vilket det givetvis inte är...
Nej - in med en regering som fungerar, istället för denna som älskar att köra Sverige i botten :)
/MichaelSv: JOK Affär !
Hur mycket pengar de tjänar lägger jag mig inte i, däremot irriterar det mig att "vissa" skall kunna ha dubbla inkomster medan alla andra straffas för det.
Pensionärer får inte förvärvsarbeta och lyfta pension, varför skall de i regeringen få det?
Kompetens är när man klarar av att utföra sitt arbete, och JOK har tappat förtroendet hos många (frmför allt i de egna leden), det förtroende som krävs för att han skall kunna utföra sitt arbete på ett fullgott sätt, därmed skall han avgå och lämna plats till någon som har ett förtroende hos svenska väljare.Sv: JOK Affär !
Jag kan inte förstå hur ni kan ha förtroende för en regering som lovar guld och gröna skogar, men som inte förverkligar det de talar om.
Alltså, ut med både "JOK" och de övriga och in med en fungerande och modern regering.
/MichaelSv: JOK Affär !
Jag kan iofs inte se hur de har lovat guld och gröna skogar, men däremot anser jag att svenska folket duperats till att tro att skatter är lösningen på alla problem. Ett faktum är att vi har världens högsta skatter men vi har inte världens bästa välfärd. Bara det faktumet föranleder mig att tro mer på alternativa lösningar.
Förnyelse borde vara ledordet i nästa regering (oavsett när i tiden vi är), det gamla är tryggt och fungerar men det fungerar inte tillräckligt bra och är inte tillräckligt tryggt. Många i ledande positioner verkar tyvärr tro att något som fungerar inte går att förbättra eller också orkar / vågar dom inte ta ansvaret för den förnyelse som behövs....
Delar av regeringen har till och med jag förtroende för då jag står bakom delar av det som regeringen står för, men delar av den tvivlar jag starkt på. Ta t.ex. den uttjatade försäljningen av telia (och SJ), det är ett totalt vansinne att privatisera infrastruktur som är betald med skattemedel, därmed borde Ringholm redan på förslagsnivå ha avgått för en så urbota dum ide.Sv: JOK Affär !
Att valdeltagandet minskar beror nog inte på att folk inte orkar släpa sig hela vägen till valstugan utan för att de anser att det ine spelar någon roll vad de röstar på.
Detta är farligt mot en fungerande demokrati.
En förälder, ledare/chef och politiker måste föregå med gott exempel och göra så som tillhör om man sedan skall kunna förvänta sig att barn, anställda och samhällsmedborgare skall göra som det är planerat att de ska göra.
Så enligt vanlig barnuppfostran/ett barns utveckling mm så gör inte barn som vuxna säger utan som de vuxna gör.
mvh RolandSv: JOK Affär !
Politiker föraktet bygger på en vi och dem känsla, vi ska hålla igen våra löner, det behöver inte politikerna göra, ibland undrar man om de verkligen ska ha så bra betalt som de ha, de tappar ju kontakten med verkligheten och vet knappast hur sjukskrivna och arbetslösa har det, eller hur hårt deras regler slår mot folket ibland.
Enda sättet att få folk att rösta tror jag är att se till att regeringen oavsett färg, håller vad de har lovat. Lova inte guld & gröna skogar om ni inte kan hålla det löftet.
/Anna-KarinSv: JOK Affär !
Sv: JOK Affär !
jag är yngre än 40, och jag håller nog med dig om det mesta men är inte socialdemokrat och undrar lite hur JOK kan vara det.
Hans pengar han får ifrån EU är väll inte pensionspengar om jag inte fattat det hela totalt fel?
Det var väll någon form av fallskärm, integrationsbidrag eller liknande så att han skulle ha samma inkomst som i EU även när han avgick ifrån den posten?
Det är ju inte hans fel att EU har bestämt detta.
Varför ska det vara sådan tabu att vissa personer tjänar riktigt äckligt bra?
Dom flesta kan ju faktiskt vara värda det. Dock undrar jag verkligen om JOK är det. Han ger ett sådant stroppigt och korkat intryck.
Kräftskivan kunde han betalat själv ifrån början, det har han råd med.
//Dalle