Hmm de är i stil med: Hej Tja, jag kan väl passa på då att dela med mig av ett skämt från verkligheten. På ledarplats i en ekonomitidning stod att det finns två sorters ekonomer, de som kan räkna och de som inte kan räkna... Hej > Jag har stor förkärlek för supporthumor. Gapskratt........ kanske man skulle bli supporter. Verkar lite kul faktiskt hihihi Då kontrar jag med titeln på Svenska Brandkårens instruktionsbok : "Att fatta eld!" (från Parlamentet).Sv: Programmerar humor!
Det finns 10 sorters människor, de som förstår binärt och de andra... ;)
Det är nog en av mina personliga favoriter... *smile*
/EmmaSv: Programmerar humor!
Ungefär som i mitt gamla yrke
"Det finns två sorters sjömänn,de som har varit på grund och de som skall"
Dvs "På grund Av" , den var djup :-)
En bisats , så i dagens blad att min kommun skall köpa lågskor
till alla brandmänn i kommunen.
/SvenSv: Programmerar humor!
Igår upplyste tågmästaren (i folkmun kallad konduktör) mig om att lyset hade slocknat på toaletten. I vanliga vagnar är det ju bara att byta glödlampa, men det här var ju ett nytt och modernt tåg, så där går inte det (utan att skruva isär halva tåget först), och hon kom därför och frågade mig om råd istället. Jag ringde den tekniska rådgivningen (även kallad "tråden") och de berättade att på de här tågen ska man dunka i taket. Öh? Dunka i taket? Jo, Anders på tråden försäkrade mig om att det var tillverkaren själv som hade sagt så.
Så, jag gick bort till toaletten och dunkade i taket, och då tändes faktiskt belysningen igen. Skumt.Sv: Programmerar humor!
Sv: Programmerar humor!
Jag har stor förkärlek för supporthumor.
Detta är en stor favorit:
http://www.skrattnet.com/datait/supportens_mardrom.asp
Mvh/OlofSv: Programmerar humor!
Åh, då kan ju jag vara snäll och berätta lite äkta sådan. Jag har ju jobbat på internetsupport tidigare, och här kommer några utdrag ur samtal jag själv har haft:
"Gör som jag säger, inte som du tror att jag menar"
- Stäng 'den här datorn'.
- Ska jag stänga av datorn?
- Nej.
- 'Avsluta Windows' står det nu...
"Vad menar han egentligen?" Del 1
- Vänta, nu skrev jag ju det där med en liten nolla. Det går ju inte...
"Angående att Netscape inte funkar som konspirationsteoretikern till kund vill"
- Jag får en sur misstanke att Bill Gates har något med detta att göra. Det gynnar ju hans program.
"Ett, två, många"
- Hur mycket står det att du har ledigt på hårddisken?
- Ja, här står en väldigt stort tal. 638 237 bytes.
"Vad menar han egentligen?" Del 2
- Högerklicka? Menar du att jag ska dubbelklicka?
"Nähä?" Del 1
- Hur tar jag bort? Ska jag markera och trycka på 'ta bort'?
"Nä, just det."
- <upprört> Den säger felaktigt lösenord, men jag har ju inte matat in något lösenord!
"Veckans jag-har-vunnit-mitt-jobb-på-lotto'
- Du skulle kunna göra en traceroute. Vet du vad det är?
- Nej.
- Okej, då skulle du kunna kolla med er nätverkstekniker.
- <tystnad> Det är jag som är nätverksteknikern.
"Nähä?" Del 2
- På e-postadress, skriver jag in e-postadressen där?
"Terminologi är A och O"
- Vi har två e-postadresser, men de är till samma skärm, och det har inte kommit någon post.
"Storebror ser dig"
- Vårt internet funkar inte längre. Vi hör bara en röst från hårddisken som säger att abonnemanget är spärrat.
"Varför är apelsinen rund? Bananen är ju inte det!"
- Måste man vara uppkopplad för att skicka e-post? Det behöver jag ju inte på jobbet!
"Modern teknik"
- Hur funkar det här med e-handel? Måste man sätta in pengar på e-postkontot först?Sv: Programmerar humor!
Sv: Programmerar humor!
Kan inte låta bli att ta en klassiker till från parlamentet (ämnet var väl typ Sjöhistoria om jag minns rätt):
- "Vilket vrak upptäcktes i Stockholm på 70-talet?"
- "Ulf Lundell"