Hello Folks Mmm, förutom att NI rökar förpestar för oss icke rökare, förpestar för våra barn och liknande så gör det ju inget. Du kan ju inte övertyga någon att rökning är mindre skadlig för att det finns värre saker som vi utsäts för. Cigaretter borde förbjudas lika annan narkotika. Visste ni att nikotin är ett av världens mest giftiga naturliga preparat? Om du har problem med folks parfymer ska du väl än mindre röka? > <b>Jag blir så djä... arg varje gång jag hör tjaffset om oss rökare, passiv rökning restaurant förbud mm.</b> tja, förutom att ni förpestar luften så orsakar ni en massa kostnader i vården och när ni sedan dör så förpestar ni jorden...nä du, stoppa en morot i munnen till glädje för alla och dessutom kanske sexlivet förbättras - se bara hur kaninerna sprider sig!!!! Suck.. >Sen kan dom ju förbjuda alkohol också .. Det dödar ju folk och misshandlar folk dagligen också.. har inte läst hela tråden men... Jag tycker att rökförbudet ska vara upp till krog/resturangägaren. Landings i Uppsala har en bra? grej, de tillåter rökning i halva fiket fram till kl 14, sen är det stopp. Ojojoj OJ om ni bara VISSTE hur många vredes och irritationsutbrott jag besparat min omgivning och istället gått och tagit mig en lugnande cigg. "orsakar ni en massa kostnader i vården" Inte bara det, idrottsskadorna subventioneras dessutom med skattemedel! Har inte brytt mig så mycket om att folk i omgivningen röker förut. > För oss skattebetalare kostar faktiskt idrottsskador mer...Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Jag blir så djä... arg varje gång jag hör tjaffset om
oss rökare, passiv rökning restaurant förbud mm.
Ingen skriver om faran att sitta bredvid en kärring på
bussen med övergångsbesvär, hon har dränkt sig i parafym
och en massat annat puder och skit som stör min hals och avioler.
Eftalater heter det som stör min hälsa.
För att inte prata om allt skit man får i sig på arbetsplatsen där
giriga/okunniga företagare utsätter oss för isosyanater.
Man silar mygg och sväjer kameler.
Phuuu............... Nu fick jag ut detta
/SvenSv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
För ickeallergiker så är parfym inget farligt, annars brukar det väl alltid finnas någon annan plats du kan sätta dig på...
Det finns inget värre än att stå i en kö samtidigt som en idiot står framför/bakom en och röker utan att ta hänsyn till oss andra, äckligt.
Nej - in med rökförbud på fler ställen så blir det nog bra.
/MichaelSv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Det är tobaksbolagen som lurara era att röka. Sedan slås ni för deras levebröd. Om ni aldrig börjat skulle ni inte sakna det. Eller hur?
Så ner med tobaksbolagen.
Låt mig bara få sälja mina aktier i Swedish Match först: ;o)Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Visste ni att passiv rökning är lika farligt som "normal" rökning?
Detta till trots så tycker jag att rökförbud överallt är larvigt, har själv rökt och slutat, snusar numera! Däremot skulle en lag om att visa hänsyn (fråga om det är ok att röka) mot andra när man intar preparat (röker, dricker osv.) som kan vara skadliga för omgivningen vara lämplig.Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Jag är själv rökare av allehanda trevliga saker, men jag säger varken bu eller bä i den här debatten. Av anledningen att jag tycker att samhällsfrågor inte känns som det jag vill diskutera när jag besöker Pellesoft!Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Jag tycker det är fel av staten att gå in och förbjuda rökningen när dom själva är en av dom största producenterna.. Dom kan sluta tillverka isåfall och sen förbjuda det!
Sen kan dom ju förbjuda alkohol också .. Det dödar ju folk och misshandlar folk dagligen också..
Sen kan vi förbjuda internet, Massa barnporr och skit.. Suck
ÄH förbjud allt!
Jag är själv föredetta rökare och jag har astma därför jag la av .. Visst är det jobbigt med folk som röker i ens närhet.. men du kan fråga personen snällt om den kan flytta på sig eller så kan du själv flytta på dig!
Mvh
MarcusSv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Vad ska jag då göra ikväll?? ;o)Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
skit i å börja röka istället för å sluta.
peterSv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
[OT]
Själv ska jag försöka sluta röka och snusa från och med när jag vaknar.
Har inga pengar att köpa det för, iofs kan jag låna men tänker låta bli.
[/OT]
/HjortenSv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Rökning dödar, visst är det så, men ibland så liknar förföljelsen av rökare den som skedde/sker med oliktänkande.
Folk borde lära sig att kompomissa lite mer och ta mer hänsyn för andra.
/Anna-Karin,
har aldrig börjat röka, så jag slipper sluta.Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Jag är nämligen "en sån där" som tänker på andra i tid och otid. Att man sedan omges av världens egoister och skitstövlar till höger och vänster är det ingen som bryr sig om. Nejdå - det FÖRVÄNTAS att jag står ut med dylika halvelaka, ogenomtänkta typer.
Tuuur att det FINNS något som är lagligt som kan lugna ner en när det behövs.
Men jag SKULLE förstås vilja att det var något annat. Vill inte röka men är TYVÄRR total supernikotinist.
...fast på sistone har jag haft flera dagar där jag lyckats byta ut ciggen mot Nicotinell tuggummi.Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Finns mycket negativt att säga om rökning och ohyffsade rökare (finns många hyffsade också) men ovanstående stämmer inte. De kostnader som rökning ger täcks mer än väl av tobaksskatten. För oss skattebetalare kostar faktiskt idrottsskador mer...
Så gnäll/skäll gärna på rökare om det känns bra för er men gör det sakligt och inte bara för att man ska.Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
I dag har jag en liten son på 7 månader och jag tycker inte om att utsätta honom för passiv rökning.
Tycker att man gått kan få fortsätta röka på krogen då alkoholen inte heller är nyttig i den mängd som jag intar i alla fall.
På fik och resauranger kan det vara rökfritt.Sv: Djävla tjaffs om oss rökare !!!
Hur mycket kostar idrottsskadorna då?