Flera undrar varför och vissa svarar med gissningar men en orsak till ett lågt användande av c# och vb.net kan vara ett högt pris (för de som inte har ett företag som kan betala licenser.) > <b>ett lågt användande av c# och vb.net</b> Märk inte ord RickardD utan se till helheten > <b>Märk inte ord RickardD utan se till helheten</b> "Men som ett generellt råd för den som vill lära sig (ex) C# så är det att plocka ner specarna och miljöer (CLI??) från Microsoft och att börja jobba i textbaserade editorer. Det är då man lär sig ett språk och inte en utvecklingsmiljö." > <b>med enkla texteditorer</b> "Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det. Jag är inte utvecklare. Jag är systemadministratör!" Hej >> <b>Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det. Jag är inte utvecklare. Jag är systemadministratör!"</b> > <b>Bra Roland , "poo han"</b> >Man får även möjlighet till sk. "debugging" vilket är mycket användbart för att kunna finna fel och avlusa program. Hej "Jag svarade istället med att låt användarna själva avgöra vad de vill använda, utefter sin behov. Jag är den sista att vilja ha likriktighet. Men det är konstigt att du är inne på den banan eftersom att du brukar hylla Linux!" > <b>RickardD skriver vidare ,"Jag är den sista att vilja ha likriktighet" vilket bör innebära att även han borde se Linux som något possitivt för utvecklingen.</b> > <b>Emacs var ett bra förslag för de som inte har råd med en riktig utvecklingsmiljö.</b> Lugn RickardD VI förstår dig. Det finns ju andra grafiska utvecklingsmiljöer typ: SharpDevelop www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/default.asp Jämför du inte äpplen och päron när du jämför priset på VB 6 Pro och Visual Studio .NET Pro? Det tar tid innan saker och ting rotar sig. Det tog tid med andra saker som t ex Linux men kombinationen "byta sätt att programmera helt" och "det är lite surt med konjunkturen just nu" gör att inga företag vågar satsa. det är inte så konstigt att så är fallet. "Jämför du inte äpplen och päron när du jämför