Hej! Sony är inte historiskt sett några världsmästare på högtalare, men enligt kollega skall detta vara ganska bra. För både musik och hemmabio är det lite motsatsförhållande eftersom bioljud inte behöver vara så nyanserat, medan exempelvis ljud från en stråkorkester kräver dessa små nyanser. Kan bara hålla med om att det är en fördel att köpa ett helt paket. Ja ett paket måste jag ha. Jag har nu olika högtalare och de går inte ihop. Sedan är dessa sony högtalare små, snygga och lättplacerade. Kan du inte få låna hem högtalare och prova? Ja det är ju en ide, fast jag tänkte beställa från netonnet, där kostar de bara 8000, i butik ligger de på 11000 typ... så jag vet inte om jag kan med det...Hemmabiohögtalare
Någon som har erfarenhet av sonys pascalhögtalar-system "Sony SA-VE835ED"?
Funderar på att köpa ett sådant paket, men är lite osäker på om det funkar till både Film/TV och musik. Är det ett bra köp? vad är bra respektive dåligt med dem?Sv: Hemmabiohögtalare
Att köpa paket är dock att rekomendera eftersom då är alla elementen lika och således även anpassade efter varandra.
Hälsningar
/Pelle m.fl.Sv: Hemmabiohögtalare
Jag har olika högtalare och ett mycket bra ljud då jag spelar musik.
Dock så skiljer sig ljudbilden mycket mellan de olika högtalarna åt och detta är jag inte nöjd med. Det är inte roligt om en röst går från en högtalare till en annan och ändrar nyans.Sv: Hemmabiohögtalare
Sv: Hemmabiohögtalare
Om du går till någon mindre radiohandlare som är bra kan det gå att låna hem högtalare. Jag har gjort det.
Det är hemma hos dig i dina öron som högtalarna ska låta bra. Rummet och placeringen av högtalarna inverkar väldigt mycket på hur olika högtalare låter.Sv: Hemmabiohögtalare