Passa på att ta det lugnt nu under lågkonjungturen. Sök jobb innom ett helt annat område. Så kommer du kunna försörja dig. Så kan du använda lite av din fritid att hålla dig uppdaterad. Det är klart man mår dåligt när man blir uppsagd. Att få ett sådant besked innebär att man tar det personligt även om företagets syfte inte är att du speciellt utvalda person skall få gå för att du är dålig. Allting handlar om pengar och så fungerar landet. Hej igen.Arbetsbrist...
...har vi på vårt jobb.
Detta medför att jag blir varslad.
Trodde inte att jag skulle må så jävla dåligt över det, men nu
känner jag mej helt värdelös.
//freddaSv: Arbetsbrist...
Hej
du är inte alls värdelös, se det som att företaget inte förstår vilken klippa som de förlorar.
Marknaden ser ju tyvärr ut som den gör, men har man haft en anställning i branschen så har man nog lättare att få jobb än mig som t ex inte har någon erfarenhet på papper.
Kramiz
/Anna-Karin,
tror inte att någon är värdelös, alla har något som de är duktiga på.Sv: Arbetsbrist...
Just nu finns det många kvalificeradsökande på arbetsmarknaden. Så som jag tolkar det prioriteras en sökande med högskole utbildning högre.
Njut av den tid du slipper jobba som programmerare. Det gör jag.
Jag ska jobba som installationselektriker eller hissmontör.Sv: Arbetsbrist...
Jag tror som dom andra säger att du bör försöka vända tankeverksamheten och se möjligheterna istället för det negativa. Tänk, du får chansen att faktiskt bara få vara lite innan du letar efter något nytt. Datormarknaden kommer vända, vissa spår att det redan kommer vända i början nästa år och jag tror att om man är duktig, eller väl förberedd inför nästa drive - så kommer du med helt enkelt.
Så, ta dig lite egentid, fundera på vad du verkligen vill göra och se detta som en möjlighet till något nytt i stället för att tänka destruktivt. Man klarar sig alltid på ett eller annat sätt och det vet du med. Själv funderar jag på vad jag skulle vilja göra om jag blev arbetslös. Jag har funderat på fler möjligheter, men vet inte om alla går att genomföra precis :-)
Du och alla vi andra, det löser sig på ett eller annat sätt.
/PelleSv: Arbetsbrist...
Tack för stödet och alla tänkvärda ord.
Det är tur jag har er på PelleSoft, mina vänner och arbetskamrater.
Stödet får mig att må lite bättre.
//fredda