”E-post har gett en röst åt många som annars hade förblivit ohörda, och det hade kanske varit bäst så” Hej :OP >Vilke betyder: Jag vet att du har rätt. Men vägrar att erkänna det.)Yxmördare och felfinnare
Det är inte bara Suns personal i Akalla som vallfärdar till Microsofts nya restaurang. På torsdagar går lämmeltåget åt andra hållet.
Microsofts anställda lockas av Sun-restaurangens sätt att blanda hallonsylten direkt med vispgrädden till pannkakorna, så kallad änglafluff. Sedan kan de få äkta Java också, och det skadar ju inte.
Den amerikanska hårddiskvideon Tivo spelar in program utan att man behöver programmera den. Den analyserar dina tittarvanor och gissar vad du vill se till chipsen. Tyvärr gissar den fel. Basil Iwanyks Tivo fick för sig att han var bög och började spela in bögfilmer. Basil försökte få stopp på det genom att i stället spela in krigsfilmer. ”Problemet är att jag överkompenserade”, säger han i Wall Street Journal, ”så nu spelar den in dokumentärfilmer om Joseph Goebbels och Adolf Eichmann. Nu tror den att jag är en galning som sitter och fantiserar om Tredje riket.”
Basil Iwanyks mödor kommer att odödliggöras i ett avsnitt av tv-serien The King of Queens med rubriken ”My Tivo thinks I'm gay”.
En Lukas Karlsson klickade bort alla religiösa program. Tivo började då spela in program om spöken och satanister åt honom. Nu spelar Lukas Karlsson bara in matlagningsprogram för ”jag vill inte att den ska tro att jag är yxmördare”.
En av mina läsare undrar varför hans Windows XP med Internet Explorer kraschar varje gång han loggar in på Sveriges Televisions webbplats, men då ska han vara glad att han inte har en Tivo.
E-post har gett en röst åt många som annars hade förblivit ohörda, och det kanske hade varit bäst så. Piteå-Tidningen fick ett hövligt brev från två tjuvar som klagade på att deras inbrott var felaktigt beskrivet i tidningen. De hade inte stulit en kassaapparat utan en dator, de hade bara knipsat av kablarna till datorn, inget annat, och så var det fel datum också. Fast vad de kränkta tjuvarna inte fattade var att artikeln handlade om ett annat inbrott. Skyll på pressen bara.
”Resoner lanserar nu sitt community. Vi välkomnar alla prenumeranter att bli medlemmar i communityt”, läser jag på Resoners webbplats. Huruvida Kommittén för Internetannonsering, KIA, får vara med i communitytet är ovisst. KIA gjorde så dåligt ifrån sig på ett Resonerseminarium nyligen att TNS/Gallup överväger att dra in underhållet.
/K Sören Pecén
Lånat från Computer Sweden
Sv: Yxmördare och felfinnare
God Jul Andreas, med skrivklåda menas att DU skall ha skrivklåda
Det är ganska meningslöst att lägga in tunga alster som man läst
i en tidning.Jag har läst den på IDG,nångång
Ha det
SvenSv: Yxmördare och felfinnare
(Vilke betyder: Jag vet att du har rätt. Men vägrar att erkänna det.)Sv: Yxmördare och felfinnare
Samma här:
Jag ger mig inte förrän dom trampar mig på halsen ;-)
/DS