Nu har jag försökt posta iväg (nästan) två identiska inlägg, till forumet VB men utan resultat!! Om din session har förfallit så kommer inlägget inte att sparas utan en tomm sida att visas. Jag har som standard att kopiera texten i mitt inlägg först. I falla så är fallet. Enklast är att om man inte får upp nästa sida, backa då i webbläsaren och tryck posta igen - då fungerar det. Nää. I vissa fall har då sidan förfallit och laddas då om. Sitter man där med ytterligare ett tomt formulär och förbannar sig. Jag har aldrig fått sidan att finnas kvar, den laddas alltid om... Som ett slutsats på detta, så betyder det att jag får alltså göra ett tredje försök =/ men nu vet jag i för sig - tack vare Pelles och Andreas tipsförslag - om vad jag bör tänka på inför mitt nästa inlägg =) Tack! Det är typiskt, men det vanliga är ändå att man vill läsa frågan igen och klickar på bakåt, när man kommer tillbaka är inlägget borta. Då brukar jag som regel strunta i att skriva, såvida det inte är viktigt. Jag hatar att skriva om saker. Det har hänt mig flera gånger, men då backar jag alltid, kopierar det jag skrivit. Laddar om sidan och gör om proceduren. Har aldrig misslyckats... jag har ALDRIG haft problem med det som ni Jag har autologin... det uppstår om man tar mer än 20 minuter på sig att skriva ett inlägg (eller var timeouten ligger...) eller om servern har bootat om under tiden man skriver. Appropå att sedan kunna radera sitt eget inlägg......hand-i-hand, ända ner till graven.
Puts-veck-borta =/
Två försök och på de tredje ska de ske?? Eller?
Är det någon annat "offer" som har blivit lika drabbad som jag?
Eller får jag dra med mig detta ända ner till graven...sorgligt.
Kan väll - medans jag håller på - önska alla Pellesoftare-medlemmar en riktig god sömn och krama om kudden från mig =)
MVH
/KalltKaffe - håller sig uppe ett tag till...Sv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
Brukar räka med att man förfråga sidan igen.Sv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
/PelleSv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
Sv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
/JohanSv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
Önskar er nu en lussande helg
MVH
/KalltKaffeSv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
Man kan förstås klicka på läs frågan igen, men då får man bara se senaste inlägg, oftast är det inte det man vill titta på. Mitt förslag är att man t.ex. lägger in det första inlägget. Och sedan i ordning efter den som skrev senast, visar de senaste 25 inläggen. Så är det på GameDev.net, det fungerade mycket bra tycker jag.
/JörgenSv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
/Per Hultqvist
Ps. Lite längre session skulle inte skada, eller? Sv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
pratar om, kan det vara så att ni inte har "auto login"
eller nåt sådant?Sv: ...hand-i-hand, ända ner till graven.
/JohanSv: Ta bort inlägg
Varför finns det egentligen alternativet "Radera" i sitt eget inlägg, som man har skickat iväg i ett forum, när man ändå inte kan använda den?? Det kommer istället en meddelanderuta, att man ska kontakta Pelle(SysOp) om man vill då radera sitt egna inlägg.
MVH
/KalltKaffe