Tycker att vårt kungahus sköter sig bra. Håller med dig han är en Kung. Håller fullkomligt med dig om att vi ska behålla monarkin, även om jag inte håller med dig när det gäller den skitpolitik du älskar så högt :-) >Trodde de' va Elvis Kungen = Sveriges dyraste socialfall, ingen person skall särbehandlas (positivt eller negativt) på grund av sina föräldrar! Hej Tänk på att, för många (kanske 500 milj) är kungen USAMA BIN LADEN. >Kungen kostar iofs varje svensk inte mer än 30-40 kr / år Men jag tror fortfarande att man kan inte hjälpa en person som inte vill bli hjälpt...Monarki Ja !
Som "sosse" jag är så tycker jag att det är värt varje krona.
Dom som retar sig , är dom som inte kan manipuler och trixa
för att komma åt ett ämbete.Man skall kunna komma åt ett
ämbete genom korruption enl maffia metoder, det är det
som retar dom, har inget med demokrati att göra.
Allt "bull" om demokrati är just "bull" i detta sammanhang.
Jag är ganska säker på att om Vi frågar Sverige så blir det 70 %
Ja för kungahuset som det är nu.
/Sven som hoppas att en dag , när den kommer, få se Viktoria som
landets första. "Vivela Monarki Sveduare"
DSSv: Monarki Ja !
Är säker på att han också tycker det är bra med den Monarki Vi har idag.
Men !! jag kräver att varje riksdagsman öppet deklarerar hur dom
röstade, jag är inte säker på att dom i detta ärende företräder
mina/våra åsikter, dom skall ha dj.. klart för sig att dom sitter där
för att dom representerar oss. *Glöm Inte Det *, makt korrupterar.
/SvenSv: Monarki Ja !
/MichaelSv: Monarki Ja !
Jaaaaaaaaaaaaaaa han kommer som Tvåa(2)
Elvis var en stor nolla ,vad gäller social kompetens.
Jag talar om division 1.
Kan någon tala om vilket kinesiska år Vi är i. ?
Om Ni tycker om att öka Ert portföljvärde så skall Ni kolla
Shanghai börsen. Kina får Os 2008 , tänk på det.
Dvs Tänk Framåt .
Så är det i livet också , titta inte bakåt (framåt heter spelet)
/Sven
Som skriver sånt som inte har ett djä... sammanhang med rubriken , wooooops
Men när jag tänker efter så är det många trådar som spårat ur
Ur är en klocka, och ett fantasi land
DsSv: Monarki Ja !
Behåll gärna monarkin, låt staten stå för den kulturvård som finns att ansvara för, låt kungen använda slottet till representation (som staten betalar), i övrigt kan han fan leva på de tillgångar han har och under samma regler som alla andra.
Förlåt att jag inte gillar iden att representeras av en ättling till en fransk general som inte vågade sätta sig upp mot napoleon, han hade inte ens mage att lära sig svenska! Byt ut kungahuset mot ättlingar till någon av våra tidigare helsvenska (kanske GP som är ättling till Wasa?) konungar och ställ frågan om monarki igen så skall jag fundera på det.Sv: Monarki Ja !
>Kungen = Sveriges dyraste socialfall, ingen person skall särbehandlas (positivt eller negativt) på grund av sina föräldrar!
Det var ett av de dummmaste uttalande/pekoral som skrivit här hos Pelle.
Snacka inte om socialfall, Kungen har rätt när han säger
"det kommer inte att flyga in stekta sparvar"
Trash Trash historia , det folk som inte har sin historia förankrad
har heller inte någon framtid. (inte jag som skrivit)
Kungen och hans ätt är en nyckel mellan dåtid och framtid.
/SvenSv: Monarki Ja !
> Det var ett av de dummmaste uttalande/pekoral som skrivit här hos Pelle.
Förlåt, men han är inte långt ifrån det! Han kräver statliga pengar för att hålla sin apparat igång, vidare begär han mera pengar från stadskassan... Kungen kostar iofs varje svensk inte mer än 30-40 kr / år, men dessa pengar borde kunnas investeras i i barnen istället!
> Snacka inte om socialfall, Kungen har rätt när han säger
> "det kommer inte att flyga in stekta sparvar"
Helt sant, kungen har dock inte rätt att se ner på folk i tunga situationer, alla kan inte ta sig ur situationen utan hjälp, hjälp som inte finns!
> Trash Trash historia , det folk som inte har sin historia förankrad
> har heller inte någon framtid. (inte jag som skrivit)
> Kungen och hans ätt är en nyckel mellan dåtid och framtid.
> /Sven
Jag har också läst det någonstans, men jag har även läst att "enbart en dåre lutar sig mot det som varit utan att se framåt"...Sv: Monarki Ja !
Hemska tanke!
Gott Nytt År
http://hem.passagen.se/bosson/nySv: Monarki Ja !
Enligt aftonbladet så kostar kungen varje svensk 4,50 kr / år, vilket jag tycker det är helt klart värt.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,244088,00.html
>Helt sant, kungen har dock inte rätt att se ner på folk i tunga situationer, alla kan inte ta sig ur situationen utan hjälp, hjälp som inte finns!
Om du du syftar på kungens jultal så tror jag inte att han ser ner på folk i tunga situationer utan påpekar snarare att man inte kan hjälpa någon som inte har viljan och försöker ta tag i sitt liv, om personen inte gör det så tror jag det är omöjligt att hjälpa den personen.
/JohanSv: Monarki Ja !
Ett problem är att man faktiskt kan vara så djupt nere att man inte kan/orkar ta sig upp själv. En depressesion kan fungera på det sättet, man är så ledsen och nere att man inte orkar att ta tag i något alls, man blir apatisk, då måste någon utomstående hjälpa till.
Samma med arbetslöshet, har man sökt jobb i 5 år och aldrig fått komma på någon intervju då tappar man lusten att överhuvudtaget söka jobb, men "vet" ju att man ändå inte får något jobb. Då måste Aarbetsförmedlingen faktistk ställa upp och hjälpa till och inte säga "Att vi skiter i om du blir utförsäkrad, det är inte vårat problem" och inte bemöta den som är arbetslös nedlåtande.
(fast jag tillhör sveriges sämsta arbetsförmedling, andra kanske funkar bättre)
Så att säga att "sparvar inte flyger in i munnen" är fel, ibland orkar man faktiskt inte ta tag i saker själv pga vissa orsaker.
Jag vill ha monarki, oftast så gör kungahuset ett bra jobb för att "sälja" sverige utomlands.
/Anna-KarinSv: Monarki Ja !
/Johan