Är förvånad över att administrationen hos Sven inte reagerat på det fullkomligt urdumma uttalandet från Bush! Jag personligen tror att det här med "fredlig lösning" på något sätt hamnat undanträngt i garderoben på amerikanarna efter första världskriget. Det är precis som om det är motsatsen till "the American way"... Ytterligare en variant: Inte för att jag håller med om att våld är någon vidare lösning (trådens syfte dog ju ganska abrupt), men ni måste ju få höra den _riktiga_ versionen av era ordspråk =) Hmm, jag skulle nog vilja ändra den till:Appropå nyårslöften och Bush
"Ett av mina nyårslöften är att försöka lösa alla konflikter på ett fredligt sätt"
Om man sitter som president i världens mäktigaste land så är just det väl en _plikt_ man har gentemot de innevånare man skulle skicka ut i krig redan när man funderar på att försöka bli framröstad som president?Sv: Appropå nyårslöften och Bush
Så på något mystiskt sätt är våld USAs bästa sätt att lösa konflikter...
Eller som min gamla slöjdlärare sa: "Går det inte med våld? Använd mera våld!"Sv: Appropå nyårslöften och Bush
Går det inte med våld. Använder du för lite.Sv: Appropå nyårslöften och Bush
Allt går med de tre v:en: våld, vilja och vaselin
Så nu behöver ni inte säga några fler såna... =)
/Niklas JanssonSv: Appropå nyårslöften och Bush
Allt går med två v, vilja och vaselin.
Jag tror att vi skulle få en bättre värld då, våld föder bara våld.
<code>
Acceptera att jag är den jag är så slipper du bli besviken
när du inser att jag inte är den du tycker att jag ska vara.
</code>
Anna-Karin